• sueca
    Äldre 23 Aug 17:30
    3387 visningar
    19 svar
    19
    3387

    Hjalp ar jag gravid???

    Sitter har och ar jatteorolig. Killen kom men var inte inne i mig, men kom nara oppningen sa att saga...racker det???

    Hoppas fa mensen pa tisdag,,den ar dock ibland valdigt oregelbunden och skjuts latt upp om jag oroar mig for saker..gor mig ju inte direkt lugnare just nu :S

    Vet inte varfor jag skriver detta..ja menar vad ska ni svara...men kanner att jag maste skriva nagonstans. Denna vantan haller pa att ta dod pa mig.

  • Svar på tråden Hjalp ar jag gravid???
  • T0612
    Äldre 23 Aug 17:47
    #1

    köp ett test och prova.. det är nog det enda jag kan komma på

  • Miss Biii
    Äldre 23 Aug 17:52
    #2

    jobbigt... köp test el gå till en barnmorska/ungdomsmottagning! Lycka till

  • sueca
    Äldre 23 Aug 18:15
    #3

    Ar det inte sa att man ska gora test forst nar mensen ar sen???

    uu vad jag ar nervos...dessutom bor jag i spanien sedan en tid tillbaka...skulle garna vara i sverige nu!!

  • T0612
    Äldre 23 Aug 18:19
    #4

    här finns det test man kan prova när som, vet ej hur det är med spanien, men vänta till tisdag om du det är då den bör komma, har du några symptom eller så eller är du bara orolig för att det inte var ordentligt skyddat?

  • Miss Biii
    Äldre 23 Aug 18:31
    #5

    ajdå där kan man ju inte ens köpa dagen-efter-piller på apoteket ju... ajaj... men gå till en barnmorska el läkare o förklara läget bara, känns så bra efteråt, så slipper du vara orolig... jag tror iofs inte det är någon fara för spermier överlever inte o kan nog inte simma in efteråt, låter inte rimligt, men det är ju dumt o inte kolla upp det *kram*

  • sueca
    Äldre 23 Aug 19:12
    #6

    Aa jag ar san hypokondriker sa ni anar inte...
    shit skulle verkligen forstora om jag vore gravid. Sa har radd har jag aldrig kant mig tidigare.
    Vad jag hoppas att jag pa tisdag kommer meddela er att jag fatt mensen!!

  • S a n d r u s
    Äldre 23 Aug 19:19
    #7

    Beror mycke på när ni hade sex. De flesta har ägglossning 11-14 dagar innan mens, och man är bara fertil de kringliggande dagarna (i de allra allra flesta fallen). Chansen är liten att nåra rackare skulle lyckas ta sig hela vägen upp från "öppningen" och dessutom tajma din ägglossning.
    Det borde vara lugnt.

  • sueca
    Äldre 23 Aug 19:27
    #8

    tack alla som skrivit. Himla skont att "prata" med er. Har bara sagt det till en van har och min mamma (ar i sverige)...kanns bara jobbigt att beratta for andra och gora dem oroliga innan jag egentligen vet ngt.

    Jobbigt att min mens ar oregelbunden men har nu raknat och raknat och.

    2 maj
    25 juni
    25 juli

    sa hoppas den ha blivit mer regelbunden och att den alltsa kommer pa tisdag..men som ni ser sa var det ju typ 8 veckor mellan 2 maj och 25 juni.

    Tack igen for att ni laser och svarar.
    om jag inte far mensen pa tisdag,,,sa vet jag ju inte om den ar sen pga graviditet (hemska tanke) eller bara oregelbunden som den ofta ar. Svart att veta nar jag kan lita pa ett grav.test???? Min van fragade en hon kanner som ar lakare och som sa att man ska testa efter 5 dagar efter att mensen ar sen.

    Utgar fran tisdag..sa far vi se.

  • sueca
    Äldre 23 Aug 19:33
    #9

    Ngt som gor mig orolig ar att jag idag har huvudvark :S brukar ha vaaaldigt sallan. Hoppas det ar for att jag ar nervos och spand just nu plus att det faktiskt ar sjukt varmt har idag (mallorca).

    Nu ska jag forsoka tanka pa lite annat,,

  • harthu­rs
    Äldre 23 Aug 19:34
    #10

    Jag har hort att spermier inte kan overleva utanfor kroppen..
    Men att de samtidigt kan overleva I kroppen over ett dygn.

    Precis som nagon skrev tidigare sa tror jag risken ar valdigt liten att en liten rackare som inte ens var inne lyckas tajma med din agglossning.. Det borde vara lugnt!

    Sjalv sa vantar och hoppas och langtar jag efter att bli gravid...

  • gumzan
    Äldre 23 Aug 19:36
    #11

    Om det finns ex Clearblue grav test så kan du testa några dagar innan du har beräknad mens. Jag testade 4 dagar innan, när jag var gravid och det visade positivt. Det är inte helt tillförlitligt givetvis men bättre än inget kanske. Oftast så har man ju hormoner i urinen redan som nygravid.

  • sueca
    Äldre 24 Aug 10:40
    #12

    biter fortfarande pa naglarna...

  • Imma
    Äldre 24 Aug 10:46
    #13

    Vad menar du med att han kom NÄRA öppningen? Var det ett avbrutet samlag utan övrigt skydd?

    Jag tycker det låter högst osannolikt att du skulle ha kunnat bli gravid under de förutsättningar du beskriver. Dock är ju avbrutna samlag rätt värdelöst som preventivmedel, eftersom det kan hända att det kommer en liten försats före själva utlösningen, så om han hade varit inne i dig och var på väg ut (ursäka språket), är det mer sannolikt att du är gravid än om han inte varit inne i dig alls.

  • Alexxx­i
    Äldre 24 Aug 12:38
    #14

    Ju mer nervös och orolig du är desto längre kan mensen dröja, slappna av och tänk på annat, även om det är svårt att göra. Men ni är 2 om detta och antagligen några personer till som skulle stötta dig, därav din mamma.

    Så det kommer lösa sig, och jag tror inte du är gravid om det va till nån tröst:)

  • sueca
    Äldre 25 Aug 12:14
    #15

    Ingen mens :S

    Om jag gor ett test idag,,hur stor ar chansen att det visar fel for att det ar for tidigt??????

  • mica82
    Äldre 25 Aug 12:19
    #16

    det är jättesvårt att svara på eftersom du har oregelbunden mens. men köp ett test idag. Visar det negativt och du ändå är orolig så köp ett test om vecka igen.

  • sueca
    Äldre 29 Aug 09:06
    #17

    sorry for hysterin. Fick mensen igar :D :D

    Kram pa er alla

  • KatjaB
    Äldre 29 Aug 09:30
    #18

    köp ett dagen efter piller

  • S a n d r u s
    Äldre 30 Aug 11:49
    #19
    sueca skrev 2009-08-29 09:06:18 följande:
    sorry for hysterin. Fick mensen igar :D :DKram pa er alla
    Ok, skönt att det ordnade sig =)
Svar på tråden Hjalp ar jag gravid???