• myspuuh

stort eller litet

hej hej

ja funderar på o ha ett jätte litet bröllop då ja nu fick veta att min familj osv har svikit mig så några tips på hur ja kan göra för det ska kännas som ett lyckligt bröllop o att det inte märks att dom inte är där......funderar på o bara ha mina hundar o någon en staka vän (kyrkobröllop)

• Svar på tråden stort eller litet
  • Flygande taxen

Oj, det låter ju inte kul
    Får man fråga varför familjen inte vill vara med?

Kanske du kan bjuda in fler vänner istället, så har ni en riktigt rolig brakfest istället?
    Eller så tar du och maken tillfället i akt att kunna smita iväg tidigt och riktigt mysa till det ordentligt, bara ni två. Pengarna man sparar in på mat till gäster som inte har lust att komma satsar man på en supertjusigt hotellrum med lyxfrukost på rummet istället.

• Imma

Även om det inte riktigt framgår utgår jag ifrån att du har någon som du ska gifta dig med. Vill inte hans/hennes släkt vara med och fira er även om du inte vill ha din egen familj med?

En vigsel utomhus, vid vatten kanske, med lite bubbel och snittar tycker jag låter trevligt. Utomhus passar ju bra om ni vill ha med era hundar också (i kyrkan kan de ju inte vara). Det finns nog många präster som ställer upp på utomhusvigsel.

• myspuuh

det är ja som inte vill ha med våran släkt....dom har svikit o sårat oss så hårt nu att ja vill ej ha med dom o göra o min mamma o hans släkt är imot vårat förhålande helt så dom vill ja ej ha med.......

jo vi vill ju ha ett utomhus vid en klippa.....o ja känner mer o mer för ett litet mysigt bröllop huvudsaken är ju att han o ja är där o dom närmsta som ger oss värme o glädje o det är ju våra hundar.........

• Flygande taxen

Då tycker jag att ni ska ha det utomhus, vid en klippa, om ni hittar nåt sånt ställe.

Som Imma sa så finns det nog präster (coh också andra vigselförrättare) som går med på att hålla vigslar utomhus. Då kan ju också era hundar vara med.

Vill ni ha det riktigt inimt, med bara er två och hundarna, så kan ni boka in en fin och romantisk restaurangmiddag efteråt. Kanske t.o.m. säga åt restaurangen att det är er bröllopsmiddag å kanske de fixar lite extra för er, men levande ljus och avskiljt bord och så.
    Sen kan ni boka rum på ett fint hotell, där man får ha med hundar, och så har ni en mysig helg tillsammans.

Eller så kan ni bjuda in era vänner och ha en härlig utefest med dom. Grilla, drick öl, dansa osv. Utan föräldrar (som gärna lägger sig i sånt och ska ha det traditionellt) så kan ni ha er fest precis hur ni själva vill.
    Hyr in ett rockband om ni så vill det!

• Alexxxi

Varför inte åka utomlands istället och vigas på nån fin strand under en solnedgång med bara 2 av era närmaste vänner?

Svar på tråden stort eller litet