• mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 08:52
    3103 visningar
    20 svar
    20
    3103

    Detta tema till höstbröllop?

    Tanken är att vi ska gifta oss i början på September nästa år, och jag tycker att jag har hittat rätt bra färger som inte är alltför ''typiskt'' höstiga..

    Fast nu känns det som om jag har blivit hemmablind, typ som om färgerna är jättehemska och det är bara jag som inte ser det?

    Vad tror ni om det valda färgtemat? Har lagt upp en bild i galleriet med ungefärliga färger.

    Tanken är i alla fall att de ska vara; aubergine, ivory, guld, brunt - i varma nyanser.

    Hjälp?
    brollopstorget.se/hem/mandabubbla/galleri.php

  • Svar på tråden Detta tema till höstbröllop?
  • Flygan­de taxen
    Äldre 18 Aug 08:56
    #1

    Jag tyckte färgerna var riktigt fina!

  • alltid­vi
    Äldre 18 Aug 09:21
    #2

    Jättefina färger. Vi gifter oss nu i september och har grönt, blått och vitt som färger (fast i "mättade" toner), man behöver inte ha orange bara för att det här "höst". Början av september är ju nästan sommar nu för tiden..

  • mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 09:26
    #3
    alltidvi skrev 2009-08-18 09:21:39 följande:
    Jättefina färger. Vi gifter oss nu i september och har grönt, blått och vitt som färger (fast i "mättade" toner), man behöver inte ha orange bara för att det här "höst". Början av september är ju nästan sommar nu för tiden..
    Det är lite tanken med att ha i början :)
    Det är inte lika varmt som högsommar, men ändå inte så kallt att man måste vara påklädd som mitt i hösten, och dessutom kan man använda sig av hösttema eftersom det är ju ändå september :D

    Vilka fina bilder du hade i ditt Galleri! Din klänning såg JÄTTE fin ut!! Och era kort! Såååå fina!
  • Fenixx
    Äldre 18 Aug 09:27
    #4

    kanonfina färger ju! folk snöar lätt in sig att det "måste" vara vissa färger beroende på årstid. men dina blir ju jättefina.

    vi ska gifta oss i början av september nästa år och vi ska ha brunt/guld/vitt/grönt

  • Ne11ie
    Äldre 18 Aug 09:31
    #5

    Tycker att färgvalet är jättefint

  • mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 09:32
    #6
    Fenixx skrev 2009-08-18 09:27:12 följande:
    kanonfina färger ju! folk snöar lätt in sig att det "måste" vara vissa färger beroende på årstid. men dina blir ju jättefina.vi ska gifta oss i början av september nästa år och vi ska ha brunt/guld/vitt/grönt
    det är en superfin färg-kombination ni har planerat!

    Vad skönt att jag inte blivit blind alltså.. Känns rätt skönt att ha färgtemat bestämt så kan man bara köra på därifrån (:
  • mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 09:33
    #7
    Ne11ie skrev 2009-08-18 09:31:22 följande:
    Tycker att färgvalet är jättefint
    Tack!
    (smygkikade i ditt galleri och blev kär i er tårta :) )
  • Äldre 18 Aug 09:48
    #8

    Mycket vacker och smakfull färgbild!

    Det är i mina öon mycket höstiga färger, då det faktiskt finns fler färger än gult, rött och orange på hösten. I själva verkaet är de gyllene sädesfälten, den mörkbruna nyvända jorden på åkrarna och de mustiga färgerna i skogen helt dominerande. Det röda och oragge är accenter även i naturen.

    Att bygga ett ema enligt de mjukare tonerna i färgkartan bir knaon, i synnerhet ihop med det gyllene ifån guld/nougat.

    Tveka inte ett ögonblick!

  • mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 09:54
    #9
    passionsblomman skrev 2009-08-18 09:48:10 följande:
    Mycket vacker och smakfull färgbild!Det är i mina öon mycket höstiga färger, då det faktiskt finns fler färger än gult, rött och orange på hösten. I själva verkaet är de gyllene sädesfälten, den mörkbruna nyvända jorden på åkrarna och de mustiga färgerna i skogen helt dominerande. Det röda och oragge är accenter även i naturen. Att bygga ett ema enligt de mjukare tonerna i färgkartan bir knaon, i synnerhet ihop med det gyllene ifån guld/nougat.Tveka inte ett ögonblick!
    oj vilket utstuderat svar! Tackar och bockar gör jag!
    Vad fint att du skrev med olika saker att förknippa färgerna med! Det ska jag tänka på :)
    TACK!
  • Fenixx
    Äldre 18 Aug 09:56
    #10
    passionsblomman skrev 2009-08-18 09:48:10 följande:
    Mycket vacker och smakfull färgbild!Det är i mina öon mycket höstiga färger, då det faktiskt finns fler färger än gult, rött och orange på hösten. I själva verkaet är de gyllene sädesfälten, den mörkbruna nyvända jorden på åkrarna och de mustiga färgerna i skogen helt dominerande. Det röda och oragge är accenter även i naturen. Att bygga ett ema enligt de mjukare tonerna i färgkartan bir knaon, i synnerhet ihop med det gyllene ifån guld/nougat.Tveka inte ett ögonblick!
    så sant det är sagt.
  • mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 10:01
    #11
    Fenixx skrev 2009-08-18 09:56:58 följande:
    så sant det är sagt.
    tackar vänligast för era svar!
  • Ne11ie
    Äldre 18 Aug 10:03
    #12
    mandabubbla skrev 2009-08-18 09:33:33 följande:
    Tack!(smygkikade i ditt galleri och blev kär i er tårta :) )
    Trevligt, tackar :)
  • Äldre 18 Aug 10:03
    #13

    Jag ber om ursäkt för mitt tröga, gamla och undermåliga tangentbord!

    Tur att andemeningen verkar ha nått fram ändå...

  • Cltsp
    Äldre 18 Aug 10:23
    #14

    Jättevackra färger tillsammans! Stilful och elegant tycker jag :) Det kommer bli superfint!

  • mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 10:24
    #15
    Cltsp skrev 2009-08-18 10:23:30 följande:
    Jättevackra färger tillsammans! Stilful och elegant tycker jag :) Det kommer bli superfint!
    Tack så mycket!
    Skönt att höra att jag inte är färgblind trots allt ;)
  • Cltsp
    Äldre 18 Aug 10:25
    #16
    Cltsp skrev 2009-08-18 10:23:30 följande:
    Jättevackra färger tillsammans! Stilful och elegant tycker jag :) Det kommer bli superfint!
    Hahaha så det kan gå när man är trött!!!

    StilFULLT menar jag såklart
  • mandab­ubbla
    Äldre 18 Aug 10:27
    #17
    Cltsp skrev 2009-08-18 10:25:03 följande:
    Hahaha så det kan gå när man är trött!!!StilFULLT menar jag såklart
    hahahaha! jag läste ju iofs stilfullt, men rätt roligt i efterhand :D
  • alltid­vi
    Äldre 18 Aug 10:31
    #18

    Tack


    mandabubbla skrev 2009-08-18 09:26:58 följande:
    :DVilka fina bilder du hade i ditt Galleri! Din klänning såg JÄTTE fin ut!! Och era kort! Såååå fina!
  • Linade­sign
    Äldre 19 Aug 09:38
    #19

    Jättefina färger!

    Vi gifter oss den 5 sept men har inte valt höstfärger. Turkos och silver blir det istället.

    Om man nu vill ha hösttema så hittade jag bilder på en jättefin dukning med pumpor och kastanjer:
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4179&BrudID=143

  • att säga ja
    Äldre 23 Sep 10:05
    #20

    tycker att ni valt helt underbara färger. vi har tidigare pratat om ett försommarbröllop i rosa, vit och svart här hemma, men nu har vi kommit på att hösten är fantastiskt fin så det kanske blir höstbröllop istället. vilket vore lite kul eftersom vi träffades på hösten, förlovade oss på hösten efter så man kanske borde köra fullt ut och gifta sig på hösten med, det är ju lite vår årstid. och när jag ser dina färger blir jag glad eftersom allt annat jag sett om höst bröllop är domminerat av orange som jag inte gillar:) tack för att du val så fina färger och visade dem här!

Svar på tråden Detta tema till höstbröllop?