• JohanochLouise

    Tips på bra präst i Göteborg

    Kan ni tipsa om en bra präst i Göteborg och helst Örgryte eller S:t Pauli församling?

  • Svar på tråden Tips på bra präst i Göteborg
  • Persianbride2009

    Vår präst var helt underbar men hon jobbar för Oscar Fredriks kyrka. Hon heter Anna Österberg om det ändå är intressant.

  • JohanochLouise

    Det är absolut intressant. Kan du berätta mer om henne och hur hon är? Ung eller gammal? Liberal eller stockkonservativ? Lagom lättsam eller gravallvarlig?

  • Persianbride2009

    Nej hon är underbar. Hon är inte superkonservativ och säger inte alls sånna knäppa saker som din präst sagt till dig. Hon är ganska ung, kanske runt 40... svårt att säga.

    Väldigt lättsam människa och är otroligt snäll och samarbetsvillig.

    Ring och prata med henne. Du kommer älska henne.

  • JohanochLouise

    Anna Österberg har semester och Åsa Markung, som det pratats om i andra trådar, är mammaledig. Någon som har fler förslag? Skulle vilja ha det här fixat så snabbt som möjligt.

  • Persianbride2009
    JohanochLouise skrev 2009-08-18 09:17:01 följande:
    Anna Österberg har semester och Åsa Markung, som det pratats om i andra trådar, är mammaledig. Någon som har fler förslag? Skulle vilja ha det här fixat så snabbt som möjligt.
    Nej va tråkigt!!!! Aja, lycka till! Ge inte upp. Jag tror dåliga präster är ovanligare än bra präster =). Lycka till.
  • JohanochLouise

    Det löste sig! Jag ringde Oscar Fredriks församling en gång till för att höra efter om de hade koll på om Anna Österberg var bokad. Precis då hade hon tittat in på sitt kontor trots att hon var ledig så jag fick prata med henne. Hon blev chockad över min berättelse, men konstaterade att det inte var första gången hon hört om tongångar i denna stilen från St Pauli...

    Hon vigde oss gärna, hon hade en annan vigsel klockan 14, men eftersom vi skulle gifta oss 17 så funkade det - tack vare att en annan vigsel hon haft planerad till 17 blivit flyttad. Snacka om tur i oturen! Nästan så man blir religiös =)

  • Persianbride2009

    Åhhhhhhhh va härligt!!!!!!!!!! Vad jag är glad för din skull nu. Hon är en ängel. Lycka till med allt och hälsa henne från Faidim!

Svar på tråden Tips på bra präst i Göteborg