Borgelig vigselförättare i Malmö?
Är det någon som har något tips på hur man kommer i kontakt med en borgelig vigselförättare i Malmö? En som kan tänka sig att komma till en restaurang och viga oss :)
Är det någon som har något tips på hur man kommer i kontakt med en borgelig vigselförättare i Malmö? En som kan tänka sig att komma till en restaurang och viga oss :)
kolla med länsstyrelsen eller malmö stad. De har en lång lista med många namn att välja mellan.
Aha! Jag får göra detta. Tack :)
Vi hade också stora problem att hitta någon, eftersom jag inte ville bli vigd av en politiker. Men, efter en del letande (mha av länsstyrelsens lista) så hittade vi Boel Stjerna och hon viger oss på lördag!
Hon är relationsterapeut och har varit mycket hjälpsam. Kan rekommendera henne.
Sen finns det hon som tillsammans med sin man driver restaurang " Årstiderna", minns inte hennes namn, men vi var på ett bröllop där, där hon var vigselförättare. För övrigt ett väldigt mysigt och "varmt" bröllop. Kan rekomendera det stället!
Tack för tipsen! Vi ska vara på konsthallens restaurang smak och även ha vigseln på konsthallen. Fan of Baby Tiger: hur kom du i kontakt med henne? Tar hon något betalt? Hur mkt? Berätta gärna om hur vigseln blev! Hur lång tid det tar osv. Jag vet verkligen ingenting :)
ganskasnartfaktiskt: får man undra vad det kostar att vara på konsthallen o smak? letar oxå efter ställe där vi kan ha både vigsel o fest. letar oxå vigselförrättare... känns svårt att hitta nån som vill dyka upp en lördagkväll, men det löser sig säkert...!
Friluftstaden: Det kostar ingenting att VARA där, man betalar för mat och dryck. Vi är 45 personer och det blir ungefär 25000. Priserna inom parantes är styckpris för bubbel per flaska och mat per person. Vi har valt att ha två-rätters och sedan tårta. Tårtan får man ta med sig själv vilket är bra för då kan min farmor baka den :) Vi ska ha vegetarisk mat och fisk, jag vet inte om det påverkar priset. Vi har räknat med vad vi ungefär tror att folk kommer att dricka vid maten (men det är ju individuellt). Efteråt kommer folk att kunna köpa dryck i baren. Vi ska ha ett ganska enkelt bröllop och vi vill inte att det ska kosta bisarrt mycket :)
Mat och Dryck:
Bubbel: (320) 2500
Mat: (320) 14500
Dryck: 6000
Servetter: 500
Kaffe: 1000