• grönklänningmedsvartspets

morgon/förmiddagsbröllop

Ska gifta oss på en strand lite tidigare på dagen (runt 10.00) för att det inte ska ha hunnit att bli så varmt än. Bröllopet är nämligen i North Carolina som i Juni har skapligt varmt och väldigt hög luftfuktighet.

Frågan är vad som är ett bra tidsschema.. tanken är som följer:

10-1030 vigsel
    1115-? bröllopsbrunchbuffé med enbart lättdricka på ett närliggande hotell.

vad tror ni är rimligt att tänka sig att ätandet tar? själva festen med lite mer partaj ska man nämligen fortsätta till sedan eftersom det är tanken att vi ska ha poolparty typ resten av dagen.

• Svar på tråden morgon/förmiddagsbröllop
  • tågjäntan

Det beror väl på om/hur mycket tal och så det kommer vara. Är det din man som är från North Carolina? Jag skulle tro att de där inte är så vana med att hålla tal och spexa, men det kommer kanske en hel del från Sverige. Sedan tror jag att de brukar ha presentöppning - fast det kanske blir under poolpartyt.

• grönklänningmedsvartspets

spex är det oftast brudparet med nära vänner som håller i verkar det som.. tex de koordinerade danserna man ser på youtube:).. detta kommer bli ett relativt litet bröllop(om man räknar enligt usastandard är det verkligen ett litet haha) på kanske 30 pers max. så så himla många kommer det ju inte vara som håller tal tror jag inte. det enda bröllopet jag varit på i usa var min pojkväns brors och där var det " maid of honor" och bestman som skulle hålla tal. Inga av föräldrarna sa ett knyst. o presenter blir det inga- det har vi bestämt sagt ifrån om. får säkert nåt bidrag till honeymoon i alla fall men det tar ju inga tider o öppna ett par kuvert.

Svar på tråden morgon/förmiddagsbröllop