Gåva till min tärna vilken peng????
Vill gärna ge en gåva till min tärna, men vet inte riktig vilken summa tips tack!
Vill gärna ge en gåva till min tärna, men vet inte riktig vilken summa tips tack!
Men oj, det kanske beror lite på hur stor budgeten är på bröllopet i övrigt? Om man har en budget på 20 000:- är kanske 200:- en vettig summa, är budgeten på 80 000:- kanske 500-1000:- är lättare att lägga ut. Eller inte!
Om ni har råd tycker jag att mellan 200-500:- är lagom för att köpa en fin present om hon kommer att hjälpa till mycket och är ett bra stöd! (Inte för att man ska värdera hjälpsamhet men det är ju olika hur mycket arbete tärnor behöver lägga ner)
Ja runt den pengen hade jag noh tänkt, men man vill ju inte verka snål, men som sagt var så är ju budgeten redan för hög;)
Ger min blivande även något till bestman eller hur funkar det?
Jag vet inte, om ni bara har en tärna och en bestman är det kanske rättvist att båda får? Med tanke på att han kanske hjälper till med en svensexa eller dylikt. Annars gör man nog lite som man vill!
annars om det tickar på lite för mycket i kostnader för er kan ju både best man och tärna bli bjudna på god middag någon gång efter bröllopet, kan vara nog så uppskattat utan att det behöver kosta multum.
Jag köpte en fin gåva och ett fint tackkort till min "tärna" för ca: 300 kr. Letade och hittade något som jag vet att hon uppskattar väldigt mycke... och det känns trevligare än att "betala"... Annars är en god middag utmärkt, då ger man både av sin tid och från "plånboken" och får dessutom tillfälla att umgås och visa att man uppskattar hennes ansträngning.
När jag var tärna åt min kusin fick jag som present att hon bokade och betalade håruppsättning och smink av ett proffs till mig... Väldigt mysigt att sitta i stolarna bredvid varandra och bli fixade.. ;)
Vi har gjort skillnad på våra tärnor faktiskt. Båda får sina klänningar och båda får övernattning betald. Men den ena tjejen håller i möhippan och är jätteengagerad i bröllopet överhuvudtaget. Den andra tjejen bryr sig inte alls och skäms inte för det heller (fattar absolut inte varför man vill va tärna då?). Så den första tjejen ska få en GPS av oss och den andra får en mugg :P. Måste klargöra budskapet ;)
Annars håller jag med om Redscarlet.