• Sanna J

Hjälp.. :( Facebook.

Hej alla

är i en liten knivig sits där ja inte vet vad ja ska göra. Är tillsammans med min pojkvän sen ca 2 mån tillbaka. Vi båda har facebook. Idag kika jag in på hans sida o såg att han blivit vän med en tjej (som jag är nästan helt säker på att han inte känner). Hon är väl modell, stora bröst o fin figur o hela köret. Ser inte ut som grannen bredvid direkt om man säger så. Sen en timme senare går jag in igen och ser att han tagit bort detta från loggen. Dvs så ingen kan se att de blivit vänner, fast hon finns med på vänner listan än. jag frågar honom om detta, och han blir smått sur o säger att han känner folk han har på fb. men ja är typ säker på att han inte känner henne, tror inte ens hon bor i svea. Han går lite till försvar o säger att jag är löjlig o att han inte ska behöva förklara sig. Sen undrar jag varför han ens tagit bort det från loggen o han säger att han inte ens vart inne på datan. Medans jag såg att han var inne en liten stund (såg de via chatten på fb), men han säger att han inte ens hunnit sätta på datan (han var på väg ut när jag ringde). Vet inte vad jag ska göra, är jag onödigt svartsjuk här eller vad tycker ni? något o "oroa" sig för? annars har vi det bra o så, men eftersom det är rätt nytt så bygger jag upp tilliten till honom dag för dag..

Hjälp snälla.. :(

• Svar på tråden Hjälp.. :( Facebook.
  • Maalina

Jag skulle absolut inte säga att du är onödigt svartsjuk, med tanke på att du har avslöjat att han ljuger... Vet han om att du är lite svartsjuk? Isåfall kanske han bara tog bort händelsen för att undvika bråk?

I annat fall så borde du verkligen konfrontera honom... Jag förstår att du inte vill sätta honom ner till "förhör" med tanke på att förhållandet är ganska nytt, men fokusera mer på att han ljög för dig än på tjejen han har blivit vän med.

För det faktum att han blir vän med en snygg tjej på facebook är ju inte så märkligt om han hade haft ett bra skäl - typ att de är gamla vänner, arbetskamrater eller liknande...

Det är ju att han slingrar sig och ljuger som är det största problemet..

• Sanna J

Hej o tack för snabbt svar!

Ja, antagligen kanske han tog bort för att inte ställa till ngt onödigt som du säger. Men att han ljuger mig rakt upp i ansiktet, blir jag väldigt förvånad över. Antagligen skämdes han, och gick till försvar istället. O ja är nästan säker på att han inte känner denna tjej. Hon är nog modell av något slag. Jag kunde inte hålla tyst om det, vill ju veta redan nu om han ändå är någon man kan lita på eller inte. Bättre nu än senare. Han har andra snygga tjejer på sin FB som jag inte sagt något om, som han säkerligen känner på ett eller annat sätt. Han jobbar som vakt, så han känner ju en hel del folk. Men detta reagerade jag på. Speciellt då jag med egna ögon såg att han var inne, o precis tagit bort det från loggen. Sen nekar det rätt av. Märkligt...

Men jag tänker inte ge mig i detta. Måste sätta ner min fot. Svartsjuk är jag inte om jag inte har anledning till det.

• Maalina

Mitt råd är att du tar upp det med honom, men inte på ett konfrontativt sätt... Gå inte in i diskussionen jättearg, så är nog risken större att han går in i försvarsställning med en gång.. Och om det inte funkar och han fortsätter slingra sig så har du all rätt att bli arg..

• evst

Fast jag kan känna att man måste få ha ett privatliv, även om man är sambos/gifta.... Att veta allt om en annan människa är kanske inte det bästa, gud förbjude om min sambo visste allt om mig, och allt jag gör, det skulle vara obehagligt och jobbigt, tycker jag!

Däremot tror jag det är viktigt att vara överens om vad som är ok och vad som inte är ok, att ha en gemensam överenskommelse, som är ganska tydlig, och som båda är ok med.

Att reagera på det du beskriver tycker jag verkar ganska överdrivet, faktiskt.

• Sanna J

Tyvärr så blev jag lite för arg och kanske inte tog upp det med honom på bästa sätt. O sedan att han bestämt fortsatte förneka att han ens varit inne, gjorde mig mer arg. Så det slutade inte så bra. Men får väl ta och prata med honom igen och låta honom förklara och med lugnare ton antar jag... usch vad jag hatar sånt här.. =/

• Maalina

Håller absolut med om att man har rätt till ett privatliv. Dock tycker jag att direkta lögner aldrig är acceptabla och det hade gjort mig arg..

evst skrev 2009-08-13 16:06:00 följande:
    Fast jag kan känna att man måste få ha ett privatliv, även om man är sambos/gifta.... Att veta allt om en annan människa är kanske inte det bästa, gud förbjude om min sambo visste allt om mig, och allt jag gör, det skulle vara obehagligt och jobbigt, tycker jag! Däremot tror jag det är viktigt att vara överens om vad som är ok och vad som inte är ok, att ha en gemensam överenskommelse, som är ganska tydlig, och som båda är ok med.Att reagera på det du beskriver tycker jag verkar ganska överdrivet, faktiskt.
  • Stardusty
    Maalina skrev 2009-08-13 16:09:40 följande:
    Dock tycker jag att direkta lögner aldrig är acceptabla och det hade gjort mig arg..
    Håller med!
  • wiii

men, och jag säger inte att det är så, det kan faktiskt vara så att han inte varit inne som han säger, facebook buggar ganska mycket, och framför allt chatten, så det är inte alls så att det är säkert att personerna på den listan är online.
    och att det försvann från loggen, ja, sånt händer med av sig självt ibland. Iaf är detta min upplevelse av facebook, och jag använder det dagligen.

Så ha det i åtanke iaf att han kan ha talat sanning om dom två sakerna, så får du gå vidare som det känns bäst för dig med resten

Sanna J skrev 2009-08-13 16:06:25 följande:

Tyvärr så blev jag lite för arg och kanske inte tog upp det med honom på bästa sätt. O sedan att han bestämt fortsatte förneka att han ens varit inne, gjorde mig mer arg. Så det slutade inte så bra. Men får väl ta och prata med honom igen och låta honom förklara och med lugnare ton antar jag... usch vad jag hatar sånt här.. =/
  • Alexxxi

Frågan är varför ska han ens bli vän med henne? Speciellt när han inte känner? Eller inte verkar göra det iafl.

En kille som ljuger vill du nog inte ha. Konfrontera honom igen, det hade jag gjort. Sa du till honom att du såg att han varit inne?

• Sanna J

Självklart har man rätt till ett privatliv! Men vissa saker är Ok och andra inte i ett förhållande. Klarar man inte det, ska man vara singel. Jag vet absolute inte allt han gör, och så är det, antingen litar man på någon eller inte. Han jobbar dessutom som vakt på en klubb annars, så redan där gäller det och lita en del, vilket jag gör faktiskt. Men detta såg jag med egna ögon, så det är en annan femma. O som sagt, hon var halvnaken (underkläder) på profilen (OM det nu ens är hennes bild, lite tveksamt, proffsig modellbild typ). Att det kan bugga håller jag med om, men verkar lite märkligt att både loggen försvinner OCH att han syns på chatten samtidigt, om han nu INTE skulle vara inne.

Jag tror helt enkelt att någon på hans vänner lista är vän med henne, då dyker ju vänförlag upp ibland, han såg bilden och visst hon ser bra ut, och han kanske blev nyfiken o ville se bilderna, men inte göra stor grej av de (han fattar väl själv att jag kanske skulle reagera) o tog bort loggen. Men jag vet faktiskt inte. Kanske känner de varann på något sätt. Men lögnen är mitt problem än. Jag ställde han nog mot väggen, eftersom jag (kanske dumt nog) började anklaga honom direkt istället för tala med lugn ton, o han gick i försvar o började ljuga istället. I dont know.

Inte hunnit prata ut än, får ta det när vi ses..

Tack alla gulliga för era svar!

Svar på tråden Hjälp.. :( Facebook.