• susssan

Målning?

Fick i samband med att jag hämtade våra bilder ett erbjudande från fotografen om att få en bild avmålad på ett oljeporträtt. Tydligen samarbetar han med den här sidan, www.picazzi.com,finns det någon som har erfarenhet av sidan eller liknande tjänster?

• Svar på tråden Målning?
  • bokkei

På bilderna på hemsidan tycker jag inte det ser målat ut, ser ut som bilderna är körda i olika filter i photoshop.
    Personligen skulle jag nog vilja se något dom gjort irl innan jag skulle beställa därifrån.
    Visst är ju inte så dyrt om det skulle vara handmålat. Men är det bara photoshopat och utskrivet på duk så känns det inte värt det priset...

• Red Scarlet

Det där ser verkligen ut som om de bara kört ett filter i Photoshop och sedan printat ut den på canvas..men det kanske ser annorlunda ut i verkligheten, de har ju rejäla priser så något måste de ju ta betalt för...?

Jag har beställt fotocanvas av två av våra bröllopsbilder på www.crimson.se, de rekommenderade min fotograf mig var den bästa sidan för de höll bra kvalitet och var ändå inte jättejättedyra. (60x40cm för ca 550:-/st). Hur mycket rabatt får ni via fotografen eller får ni det gratis då?

• susssan

Red Scarlet skrev 2009-08-13 13:57:55 följande:

Det där ser verkligen ut som om de bara kört ett filter i Photoshop och sedan printat ut den på canvas..men det kanske ser annorlunda ut i verkligheten, de har ju rejäla priser så något måste de ju ta betalt för...?
    Själva idéen är väl att det är oljemålningar istället för vanliga förstoringar, därav ett lite högre pris.

Har pratat med fotografen igen som har haft tidigare kunder som nappat på erbjudandet utan några som helst klagomål i efterhand.
    Kan tillägga att han är väldigt seriös i sin verksamhet och knappast skulle riskera sitt rykte på samarbeten med oseriösa företag.

Blir nog att beställa två stycken iaf! Återkommer med en update senare om något skulle gå fel.
Svar på tråden Målning?