• Mamli

Jag vill ge presenter!

När gästerna kommer in i kyrkan vill vi ge dom en organza påse med presenter!

skulle hemskt gärna vilja lägga ner näsdukar med hjärtan på och såpbubblor!

Men hittar bara näsdukar på myheart.se, står att de är 10-pack och bild på ett paket näsdukar för 15kr. Kan ju inte dela på de och köpa 35st blir väldigt mycket pengar.

Och sen är frågan om vi ska köpa såpbubblor när vi gifter oss i december för de blir väl inget om de snöar eller regnar??

• Svar på tråden Jag vill ge presenter!
  • Hubba

Kikade på näsdukarna... varför inte bryta ett paket och ge varje person 1 servett...

Tyckte din idé var jättebra... funderar på att norpa den om det är ok... såpbubblor är redan inhandlade...

• Flygande taxen

Om det är minusgrader ute så brukar såpbubblorna kunna frysa innan de når marken, vilket ser rätt så kul ut :) Så om det är kallt är det ju bara ett plus för såpbubbleblåsandet.

Men om det regnar så kanse det nog inte funkar så bra...

• Mamli

en servett är ju riktigt snålt....bestämde oss för att vi kanske ställer brudtärnan och bestmannen innan för dörren, den ena ger en organza påse med ris. den andra frågor om de vill ha näsduk.

• Red Scarlet

Om det regnar kanske bubblorna går sönder ganska fort men det går ändå, det duggade ganska ordentligt när vi stod på kyrktrappen (i juni! ) men lite bubblor fick vi ändå blåsta åt vårt håll.

Jag tycker att det låter som en bra idé med att lägga ner några få näsdukar i varje påse, det räcker ju! Det är ju inte 'snålt', snarare en lite rolig/gullig grej. De gäster som lär behöva näsdukarna brukar ändå ha med sig egna...

• Mamli

nja..tycker de skulle se fattigt ut.
    tror de är finare med en organza påse med såpbubblor och en näsdukförpackning.

känns surt att köpa sånt till barnen bara...men kan ju inte låta bli att ge dom nåt, det var därför vi fundera på att köpa ris och lägga i påsar som alla får, sen får de välja om de vill ha näsduk. men bubblor hade ju vart häftigt att ha med

Svar på tråden Jag vill ge presenter!