• Fides spes caritas

    Skulle ni göra något annorlunda?

    Ni som redan är gifta.
    Skulle ni gjort något annorlunda, lagt mer eller mindre tid på något? Struntat i eller saknat någon del?
    Allt från klänning, blommor, planering, fest, etc etc.

    Skulle vara kul att höra nu när ni fått distans

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:22
    Funderade på om det kanske var saker som gästerna var speciellt nöjda med eller tyckte var kul

  • Svar på tråden Skulle ni göra något annorlunda?
  • nni

    Ärligt talat! Nej. Allt var värt all planering!
    Glad för det vi valde. Speciellt fotografen, som tog upp en del av budgeten. Samt festlokalen.
    Men ett tips e att utforma bröllopet efter sina egna önskemål, inte följa för mycket mallar o njuta av varje ögonblick. Det gjorde vi, för dagen går så snabbt!

  • PennyJenny

    Nej, i stort var vi mycket nöjda med hela vår dag. Vi valde att inte tillåta filmkameror eftersom jag hatar det, men jag kan idag sakna att vi inte spelade in talen. För de kommer jag knappt ihåg, nu är det iofs 2 årsedan jag gifte mig, men jag hade svårt att minnas dem redan efter några dagar. Så det hade jag gjort annorlunda.

    Annars är jag nog mest nöjd med att vi valde att spendera så mycket som möjligt av bröllopsdagen ihop, vi njöt verkligen av att uppleva det tillsammans. Och att vi hade en så bra fotograf, som till och med fick mig att känna mig bekväm och när fotona kom fick mig att gråta för att jag tyckte det var så fint. Till och med jag själv.

  • Jojjo82

    I det stora hela så hade vi verkligen en perfekt dag och det enda jag känner att man kunnat göra annorlunda är att se till att någon tar foton på festen. Vi har tyvärr nästan inga foton alls efter att tårtan serverades
    Det finns desto mer saker som vi är väldigt glada över att vi gjorde och som vi hade ångrat om vi hade snålat in på:
    - Köp mycket alkohol. Inge kul om festen tar slut tidigt.
    - Köp sköna skor som du inte får skavsår av.
    - Lägg ner tid på presentationen av gästerna i festhäftet
    - Bordsplacera inte efter prioritet-/popularitetsordning
    - Stanna kvar länge på festen (vi gick sist!)
    - Lägg till personliga moment i ert bröllop (vi gick t.ex. ut till starwars-låten, för min man är galen i starwars)
    - Se till att prata med så många gäster som möjligt under festen
    - Bry dig inte om små missöden!

    Annars (här kommer ett äkta BT-mantra ) se till att njuta av varje ögonblick, för helt plötsligt så är dagen bara slut!

  • mittid

    Ett bra tips som jag gärna hade tagit med mig om jag sett det innan!!! Gör i ordning kuvert, frankerade och adresserade till ER med en tom DVD-skiva i, så att alla som fotar och har möjlighet att bränna ner bilderna skickar dem till er. Alla som vill, har lust och kan "fixa" med bilderna tar med sig ett kuvert!

  • Fides spes caritas

    Vilken bra ide!


    mittid skrev 2009-08-12 16:26:10 följande:
    Ett bra tips som jag gärna hade tagit med mig om jag sett det innan!!! Gör i ordning kuvert, frankerade och adresserade till ER med en tom DVD-skiva i, så att alla som fotar och har möjlighet att bränna ner bilderna skickar dem till er. Alla som vill, har lust och kan "fixa" med bilderna tar med sig ett kuvert!
  • PennyJenny
    mittid skrev 2009-08-12 16:26:10 följande:
    Ett bra tips som jag gärna hade tagit med mig om jag sett det innan!!! Gör i ordning kuvert, frankerade och adresserade till ER med en tom DVD-skiva i, så att alla som fotar och har möjlighet att bränna ner bilderna skickar dem till er. Alla som vill, har lust och kan "fixa" med bilderna tar med sig ett kuvert!
    Vi gjorde det men glömde att dela ut dem! *s* Det gick bra ändå, vi fick allas bilder.
  • 090208

    Vi hade vigsel och middag/fest med flera manaders mellanrum...

    Skulle ha haft middagen tidigare, vi samlades vi 18-tiden men tog en timme att organisera alla och komma till bords. Efterratt alldeles for sent.

    Angrar att jag bjod med kompisars pojkvanner, dom satt klistrade med varann hela kvallen. Se upp for sana par-trakisar!!

    Men allt med vigseln var helt perfekt! Vinroda brollopsklader, bara mina systrar och hans bastisar, tog tunnelbanan till favvo-restaurangen (halv-billigt kyckling stalle, men ack sa gott!), sen vidare till en bar dar alla glada jobbarkompisar vantade. Vi bor namligen utomlands och dom ar typ dom enda vi har har.
    Sa se till att gora det PERSONLIGT!!

Svar på tråden Skulle ni göra något annorlunda?