• mrsJR

Hinner inte få ringarna

Vi har planerat att förlova oss och har beställt ringarna men då det är tre veckors leveranstid så hinner vi inte få dem till den dagen vi tänkt oss. Inte hela världen tycker jag, är ju själva förlovningen i sig som är det viktiga men vi skulle ändå vilja ha någon typ av ring att ge varandra. Jag kan tänka mig smala, tunna silverringar. Någon som har tips på var man hittar det?

• Svar på tråden Hinner inte få ringarna
  • Edwins mamma

Gar val bra att bara ha den dagen som en bra dag. Vi vantar vara ringar och anser oss vara f;rlovade iaf.
    Sa man maste ju inte har ringarna.

• Mörk Ängel

Nordstans guld kanske har. Det tar fem dagar att få ringarna då tror jag. Annars kan du ju kolla på guldfynd eller liknande.

• mrsJR

Har tittat på både Guldfynd, Hallbergs och Albrekts. De har många ringar till mig men till min kille är det svårare, tror inte att han vill ha en prinsessring med stenar på. Vi kommer vara på semester utomlands när vi förlovar oss så kanske kan hitta några ringar där. Bara en vecka tills vi åker nu, känner mig som ett litet barn inför julafton. Kan knappt vänta! :)

• Mörk Ängel

Det finns helt släta på alla tre butikerna.

• mrsJR

Får nog ta och titta en gång till.

• Fotbollsfru

Men du, på Glitter finns det "förlovningsringar" för typ 15 kr styck. Finns i både herr och damstorlekar. Kan ni inte köpa såna och ha de under tiden ni väntar på de riktiga?

• mrsJR

Tack för tipset, ska genast gå och titta på Glitter. Vill ju gärna ha några billiga ringar då de inte kommer användas mer än 1-2 veckor.

• valkyriana

Jag skulle tycka att det var romantiskt att bar knyta ett snöra i typ jute runt ringfingrarna tills de riktiga ringarna kom.
    "Att binda ett löfte till varandra" ungefär

• Eliaz

Glitter är ett bra och billigt alternativ om man inte vill läga allt för mycke på "för" ringarna.. =)

• JollyO

Fantomenringar kanske kan vara något??

• Vid havet

Det var en bra idé!

När jag friade hade jag inga ringar, köpte i silver på hallbergs. En med en stor sten till mig och en slät till honom. Det var ju mer symboliskt men ändå lite roligt att det inte bara är "skit" utan jag kan faktiskt använda min fortfarande. Vår riktiga förlovningsringa valde vi ut sen och det tog 5 v innan vi fick dem :-O

valkyriana skrev 2009-08-12 17:26:05 följande:
    Jag skulle tycka att det var romantiskt att bar knyta ett snöra i typ jute runt ringfingrarna tills de riktiga ringarna kom. "Att binda ett löfte till varandra" ungefär
Svar på tråden Hinner inte få ringarna