• CaSan

Hur häfta festprogrammet?

Är det någon som har något bra tips på hur man på ett snyggt sätt kan häfta ihop festprogrammen? Vi ska vika ett stående A4 på mitten. Jag har läst andra som har sytt ihop sina festprogram mha symaskin. Jag är lite nyfiken på hur detta blir samt hur tjockt bunt med papper man kan ha så detta funkar?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur häfta festprogrammet?
  • ElMac

Vårt festprogram hade samma mått och det var ihopsatt med ett natursnöre. Blev jättefint och jag är så glad att gubbens bror gjorde det på helt eget initiativ :) Han hade först gjort små jack upptill och nedtill så snöret skulle hållas på plats och sen en liten rosett på ryggen.

• gosbruden

Min kompis gjorde två hål i festprogrammets mittkant, eller vad man ska säga, där vikningen är iaf.. och sen knöt hon ihop det med band! Det blev riktigt snyggt. (förklarar kanske inte så bra)

• Chrisse och Jonas

Jag sydde våra. Hade rätt många sidor men det blev jättefint. Bara sydde uppeifrån och ner och sen knöt jag ett par små knutar i var ende och klippte. Blev verkligen bra tycker jag.

• Chrisse och Jonas

ska kanske tillägga att jag drog en tunn linje med en blyertspenna på översta bladet som riktmärke och sen höll jag ihop alla noga så det blev jämt i mitten på alla bladen.

• CaSan

Chrisse och Jonas:
    Vad använde du för tråd och nål? Kraftigare än vad man använder då syr kläder?

• hallonblåbär

häftade med häftapparat. så som tidningar och vanliga häften är häftade.

• Lina o Peter

Vi kommer ha organzaband eller satinband (3mm breda) i en av temafärgerna som håller ihop häftena i ryggen, de är stående vikta A4, sen så knyter vi en rosett på utsidan. Trodde det skulle behövas mera, men det sitter superbra, behövs inga nitar eller annat. :)Kan lägga in bilder så snart jag fått ihop ett "utkast". ;)

• mittid

Guldsnöre och knöt ihop... snyggt snabbt lätt praktiskt och höll perfekt...

• fru okt

Har oxå erfarenhet att ett band håller bra ihop programbladet, bara man viker sidorna ordentligt! Enkelt att bara knyta band runt.

Svar på tråden Hur häfta festprogrammet?