• pandis81

köpt alkohol på internet/systembolaget eller utomlands.

Hur har ni gjort när ni ska ha egen alkohol. ??

* Har ni beställt på internet??
    * Har ni köpt på systembolaget??
    * Har ni åkt utomlands och köpt???

Har ni sett några fördelar och nackdelar med det ni beslutade för??
    Om ni har beställt på internet, vilka sidor har ni beställt ifrån.???

Är tacksam för alla svar och tips

• Svar på tråden köpt alkohol på internet/systembolaget eller utomlands.
  • Thewedding

Vi har köpt från systembolaget. Vi hade ingen möjlighet att åka utomlands och köpa. Och vi kikade på internet men frakten kostade runt 1000 kr och då beslutade vi oss för systembolaget för det blev ungefär lika dyrt.

• pandis81

hur mycket köpte ni på systemet och hur mycket fick ni betala ???

Thewedding skrev 2009-08-11 18:45:38 följande:
    Vi har köpt från systembolaget. Vi hade ingen möjlighet att åka utomlands och köpa. Och vi kikade på internet men frakten kostade runt 1000 kr och då beslutade vi oss för systembolaget för det blev ungefär lika dyrt.
  • Thewedding

Det är min pappa som har betalt allt. Men vinet gick på 1500 kr 8 boxar. Likören gick på 756 kr. Sen har vi köpt läsk och cider och öl men det vet jag inte hur mycket det kostade.

• pandis81

okej. men det var ju inte så farligt ändå..

ska ni ha bar??

Thewedding skrev 2009-08-11 22:24:15 följande:
    Det är min pappa som har betalt allt. Men vinet gick på 1500 kr 8 boxar. Likören gick på 756 kr. Sen har vi köpt läsk och cider och öl men det vet jag inte hur mycket det kostade.
  • didis

Vi har till tidigare fester åkt o handlat i Tyskland och tänkte göra det till bröllopet också. Men när vi räknat på växlingskurser och resan dit insåg vi att det i bästa fall gick jämnt upp.

Vi handlade på systemet och tänkte att "jaja, vi kan lämna tillbaka det som blir över".

Haha! Vi har fortfarande några flaskor kvar, även om det krympt rejält under semestern!!

• Hubba

Vi åkte till Tyskland och tycker absolut att det var värt det...

• pandis81

hur mycket handlade ni på systemet???

didis skrev 2009-08-11 22:27:01 följande:
    Vi har till tidigare fester åkt o handlat i Tyskland och tänkte göra det till bröllopet också. Men när vi räknat på växlingskurser och resan dit insåg vi att det i bästa fall gick jämnt upp. Vi handlade på systemet och tänkte att "jaja, vi kan lämna tillbaka det som blir över".Haha! Vi har fortfarande några flaskor kvar, även om det krympt rejält under semestern!!
  • didis

Minns inte, bröllopet var ju i mars. Men vi var 100 pers varav en del barn och vi hade räknat högt för att det inte skulle ta slut, typ 1/2 flaska skumpa per vuxen, 1/2 flaska vitt och 1 flaska rött eller så.

Vi jämförde de viner vi ville ha och de var små skillnader jämfört med tex Bordershop, i något fall var det tom dyrare i Tyskland!

Sprit har jag hört ska vara mer lönsamt men vi hade i stort sett bara vin o öl.

pandis81 skrev 2009-08-11 22:35:20 följande:
    hur mycket handlade ni på systemet???
  • pandis81

okej men det låter ju ändå vettigt..
    tror inte heller att vi ska åka ner till tyskland, blir nog systembolaget för oss också lättast så.

didis skrev 2009-08-11 22:43:16 följande:
    Minns inte, bröllopet var ju i mars. Men vi var 100 pers varav en del barn och vi hade räknat högt för att det inte skulle ta slut, typ 1/2 flaska skumpa per vuxen, 1/2 flaska vitt och 1 flaska rött eller så.Vi jämförde de viner vi ville ha och de var små skillnader jämfört med tex Bordershop, i något fall var det tom dyrare i Tyskland! Sprit har jag hört ska vara mer lönsamt men vi hade i stort sett bara vin o öl.
  • Meria84

Bussresa till Tyskland blev det för oss. Sprit för 40 pers gick på 2000:- istället för 3700:- som det hade kostat på systemet Då räknar jag in bussresan i priset. Det mesta var vin och öl.

• pandis81

vilka åkte ni med då???
    vet inte vilka bussbolag man ska kolla med om man ska åka från stockholm.,, var inne på om man skulle åka med egen bil ner, men jag vet inte om det blir dyrare då, när man ska räkna in bensin i priset och så måste man ju kanske övernatta någonstans också. kan ju inte köra nonstop fram och tillbaka.

Meria84 skrev 2009-08-12 01:00:39 följande:
    Bussresa till Tyskland blev det för oss. Sprit för 40 pers gick på 2000:- istället för 3700:- som det hade kostat på systemet Då räknar jag in bussresan i priset. Det mesta var vin och öl.
  • Meria84

Det var från värmland, så det hjälper nog inte så mycket De hade olika priser beroende på hur mycket man skulle ta med sig. Tog 24 timmar allt som allt, skönt att slippa just bilkörandet själv och alla avgifter om man tar båten osv.

• pandis81

mmm det låter ju smart.
    får kolla runt lite till

Svar på tråden köpt alkohol på internet/systembolaget eller utomlands.