• Mosan

Festlokal i Göteborg?

Är det nåhon som har tips på en bra festlokal i Göteborgsområdet/Skärgården?
    Vill ha festen vid havet och gärna ha möjlighet att fixa egen dryck.
    Vi blir drygt 100 personer så det är lite svårt att hitta en passande lokal.
    Tacksam för alla tips!!!

//Mosan!

• Svar på tråden Festlokal i Göteborg?
  • P 3

Hjuviks båtklubb kanske skulle passa!?
    Lite osäker på hur många personer som får plats bara.

• Mosan

Tyvärr, redan kollat detta.
    Tar endast 80-90 sittande gäster...

• wiken

Jag gifte mig på stora mosskullen i gbg. skärgård! Super fint gamalt båtvarv precis vid vattnet!
    Kontakta www.utsoktmat.se
    Lycka till

• Mosan

Tack för tipsen!
    Tar tacksamt emot fler!!!!

• mica82

vad kostar det att hyra varmbadhuset? var ju jättefint! Vi bor i Majorna och har tänkt gifta oss i S:t birgittas kapell så det blir bra avstånd.

• wiken

Stora mosskullen tog uppåt 150 gäster när vi gifte oss där... men men det kanske är ändrat!?

• BlomAnna
    mica82 skrev 2009-08-12 10:26:40 följande:
    vad kostar det att hyra varmbadhuset? var ju jättefint! Vi bor i Majorna och har tänkt gifta oss i S:t birgittas kapell så det blir bra avstånd.
    Minns inte vad det kostade på varmbadhuset, men maila dem får du en offert. Jag har nog min nånstans om du inte vill fråga dem...inboxa mig i så fall så letar jag reda på den i datororedan
  • mica82

BlomAnna
    tack för ditt svar. har mailat dom o kollat nu. 29500 för hyra av lokalen.

Vi har bestämt nu oss för att inte ordna med maten själva. Om man ska ha festen på varmbadhuset med mat o personal kostar det 1095 kr/person. lokalhyran ingår i dett apris. Känns ändå som lite över vår bydget. vi kommer vara runt 70 gäster. Det som var bra var att man kunde ta med egen dryck.
    vi ska kolla uppskansen krona och skansen lejon oxå.

• Skimmra

Angående varmbadhuset så kan man inte hyra det utan deras egen catering från maj till sista september (tror jag) om man vill vara där en fredagskväll eller lördagskväll.

Vi fick förslag på ungefär 1100 kr per person och då var alkohol INTE inräknat!

Kom ihåg att varmbadhuset inte har några fönster som sitter så att man ser havet under middag eller fest vilket gjorde att vi inte tog det. Kan ni acceptera att köpa ett paket med mat och dryck så kan jag rekommendera Jungman Jansson som ligger precis vid havet vid Önnereds brygga. Om ni vill maximera havskänslan så ta och hyr en båt som tar gästerna från Birgittas kapell till festlokalen :)

• BlomAnna
    mica82 skrev 2009-08-13 19:58:19 följande:
    BlomAnnatack för ditt svar. har mailat dom o kollat nu. 29500 för hyra av lokalen.Vi har bestämt nu oss för att inte ordna med maten själva. Om man ska ha festen på varmbadhuset med mat o personal kostar det 1095 kr/person. lokalhyran ingår i dett apris. Känns ändå som lite över vår bydget. vi kommer vara runt 70 gäster. Det som var bra var att man kunde ta med egen dryck.vi ska kolla uppskansen krona och skansen lejon oxå.
    De har jag kollat upp och kan meddela att på skanskenkronen får man inte ta med egenmat eller dryck och det blir ganska dyrt....Skansen lejonet får man ta med sig egen dryck men inte mat. Så vet du

tycker det är jätte svårt att hitta en lokal som inte kostar skjortan men ändå är mysig och fin...men nån måste det finnas tycker man
  • 090829 brud

vi skall ha våran fest på skansen lejonet om två veckor och kan rekomendera det varmt, lokalen är mysig och personalen trevlig. Man behöver inte ta deras färdiga menyer utan kan bestämma själv.

• mica82

tack för era tips!
    har kikat på skansen lejonets hemsida och det lockar mig väldigt mycket. perfekt att man får ta med egen dryck! Maten får de gärna fixa men drickan vill vi helst inhandla i tyskland. Hoppas jag blir lika possitiv till lokalen som du 090829 brud. Lycka till med bröllopet! va underbart att det är så snart! skriv gärna här eller i min GB och berätta vad du tyckte!
    //Mica

• BlomAnna

090829 brud skrev 2009-08-13 20:16:30 följande:

vi skall ha våran fest på skansen lejonet om två veckor och kan rekomendera det varmt, lokalen är mysig och personalen trevlig. Man behöver inte ta deras färdiga menyer utan kan bestämma själv.
    Har du priser på maten och lokalhyran från skansen lejonet? Jag har mailat dem men inte fått svar....vill gärna veta lite mer.
  • 090829 brud

lokalhyran är 5000, det är deras resturantör vi har kontakt med så ring numret på hemsidan.
    Han verkar sköta allt som har med bokningarna att göra.

Om man köper mat för 500 kr/kuvertet så ingår det serveringspersonal, annars räknar han ut en timpeng för serveringspersonalen.

priser på deras färdiga menyer står på hemsidan, vi kommer att komponera en egen meny med förrätt på bordet sen en buffe till varmrätten.

BlomAnna skrev 2009-08-13 20:45:40 följande:
    090829 brud skrev 2009-08-13 20:16:30 följande:
    Har du priser på maten och lokalhyran från skansen lejonet? Jag har mailat dem men inte fått svar....vill gärna veta lite mer.
Svar på tråden Festlokal i Göteborg?