Syster som vägrar komma på bröllop?
Vi gifter oss i november, vid en vigsel där bara vi och våra barn skall närvara. Till efterföljande fest är alla gäster bjudna. Vi har inte skickat ut inbjudninarna ännu men berättat för nära o kära om att vi skall gifta oss, och att det blir en fest på kvällen.
Min syster har redan deklarerat att om hon inte blir bjuden till vigseln, tänker hon inte komma alls...
Till saken hör att hon gifte sig förra året och då hjälpte jag till en massa, fotade under hela bröllopet och var ett allmänt stöd under månaderna före när hon diskuterade all planering med mig. Men inte att jag la mig i deras planering...
Nu är inbjudningarna beställda och skall skickas ut snart, med inbjudan just till efterföljande fest.
Hur skall jag hantera när hon opponerar sig, ja rent av hotar med att inte komma alls?
Hon är tio år äldre än mig och har alltid gett sig själv rätten att tycka en massa om vad jag gör och inte gör, vilket jag sällan protesterat mot - har lite svårt att ta konflikter.
Hon har också redan en massa åsikter på vår planering och tycker bland annat att jag absolut inte kan vänta med att köpa klänning till hösten, och att jag är "galen" som vill ha bara några enkla rosor utan arrangemang som jag håller i handen...
*suck*
Hur hade ni hanterat denna uppseglande konfklikt? Jag vet att så snart inbjudningarna går ut kommer hon att bråka kring detta...