• AlisaS

Fest lokal i Borås!!! Hjälp någon :(

Någon som känner till bra lokaler i Borås. Som ligger lite för sig själva. Någon som varit på Hofnäs Herrgård eller Åsundsholms herrgård?? Som kan berätta lite mer. Vill inte ha centralt..

• Svar på tråden Fest lokal i Borås!!! Hjälp någon :(
  • Svanboet

Jag vet att det i Seglora finns en bygdegård som används för bröllop och liknande. Sen finns ju Regementsmässen men då beror det ju lite på hur många ni är. Har sett att många tipsar om Yxhammargården men vet inte var den ligger. De två som du nämner har jag tyvär ingen information om.

• Nanne84

Vi har hyrt Allegården men det ligger ju mitt i stan, Seglora Bygdegård ligger ju väldigt "offside" www.seglora.se/sidor/bygdegarden2.asp (vi tänkte tagit detta först då vi gifter oss i Seglora kyrka) Yxhammargården är en jättebra lokal (något dyr tyckte vi med tanke på att den måste vara städad och klar kl. 10,00 morgonen efter om man inte hyr den dagen efter också) Hofsnäs är väldigt fint men tar endast ca 55 gäster. Vill ni fixa mat och dryck själva eller vill ni ha en lokal där de fixar allt?

• AlisaS

Gillar att fixa allt själv skulle helst vilja bara ha en lokal som man kan ordna med det mesta själv. Det ända jag skulle vilja är anlita någon cateringsfirma för mat. Annars allt de andra med dukning och saker som hör till skulle jag vilja fixa själv.
    Tusen tack för alla tips ;)

• Tessthemess

Ooops! Missade att du skulle vilja fixa allt själv. Men iofs... på Arnäsholm har man festen i ett tält.. dom bistår med personal, tält och jag tror även bord och dukning i form av porslin... men dekorationerna tror jag nog att man står för själv. Finns visst en stugby eller liknande i närheten för gäster.

• piggelinbride

Vi hade vårt bröllop på Wärdshuset Spinnaren i Rydal denna sommaren. Det var superbra! Vi tyckte det var såå skönt att slippa fixa själva. Det finns ju så mycket annat att ha koll på den dagen :)

Ska man ha festen inne på wärdshuset får det plats ca. 70 sittande och här kan man tyvärr inte fixa maten själv.
    Man kan även genom wärdshuset spinnaren hyra en lokal på Rydals museum, här får det plats upp till 200 tror jag och här tror jag att man kan fixa lite mer själva...eller hyra in så att de som jobbar på Spinnaren fixar med maten.
    www.spinnaren.se

• JCH

Vi har bokat Sundholmen i Äspered. Litet och romantiskt som tusan. Vi får fixa allt själva, vilket passar oss perfekt. Dock får det vara max 60 gäster. Kanske kan vara något?

Svar på tråden Fest lokal i Borås!!! Hjälp någon :(