• Timba

Hur många sånger i festhäftet?

Hej!

Hur många sånger bör man ha i festhäftet? Bröllopet är för ca 70 personer. Kommer att blanda upp häftet med "roligheter" och presentation av gästerna samt bordsplacering. Men vill ju inte att alla ska sitta försjunkna i att läsa utan att vi ska sjunga också

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur många sånger i festhäftet?
  • Timba

lolca: Ojdå !

Jag älskar att sjunga så jag vill ha sånger. Men jag vill ju att det ska bli en bra blandning av sång och spex (eftersom inte alla gillar att sjunga)

• Jenny står brud 090801

Vi hade 15 sånger, och det kändes helt perfekt för oss! Vi sjöng mycket och hade lite lekar också. Man behöver ju inte sjunga alla man väljer att ha med i häftet heller, men kan ju vara bra att ha lite fler om man skulle vilja sjunga mer.

• Timba

Jenny: Hur många sidor hade ni allt som allt i häftet? Hade ni A4 eller A5 format?

Är uppe i 13 sånger nu, letar efter två till då och kör 15 som dig !

• flopsy32

Har ni nåt bra ställe där man kan hitta sånger anpassade till bröllop??

• Thewedding

Vi har bara 3 sånger i vårt festprogram !

• bröllopsblomma

Vi har 5 sånger i vårt

• Hemlig2009

Vi hade tre!

Spex kan man ju inte räkna med eftersom man inte kan planera det själva. Men vi tyckte att det blev lagom med tre sånger och så visade det sig att flera höll roliga tal samt att det blev någon lek.

Det är så olika vilket sorts upplägg man önskar, vi ville ha det lite mer som en vanlig, lite finare och mer högtidlig middag (fast med 43 gäster) då vi var på restaurang.

• lecaroline

Inga alls, vi gillar inte sånt känns som midsommar eller kräftskiva och den känslan ville jag inte ha på vårt bröllop..

• Linadesign

Vi hade 8 sånger i vårt festhäfte. Sjöng nog ungefär 6 av dem.

Svar på tråden Hur många sånger i festhäftet?