• MysanX

Hur får jag in bordsplaceringen i Festhäftet

Sliter mitt hår här.
    Jag använder mig av BTs bordsplacering. Nu försöker jag fåin det i festhäftet.Använder mig av kortdesignsmallar, alltså stående A4, nummrerad från 1-16. Jag fattar inte hur jag ska göra.
    Eller måste jasg göra på något annat sätt??

HJÄLP!!

• Svar på tråden Hur får jag in bordsplaceringen i Festhäftet
  • Ex animo

Är inte riktigt säker om jag förstår din fråga rätt.....men det jag gjorde var att skriva allt på ena sidan av A4 (stående) och sen scanade jag in på baksidan.....väldigt enkelt å behändigt. Riktigt snyggt oxå!

Hoppas det löser sig!!!!

• 4ever2

Det enklaste är att från BT spara ner bordsplaceringen på skrivbordet. Den sparas då som en PNG-bild. Denna bild öppnar du sedan i Paint. Därifrån kan du kopiera in den på ett A-4, Jag valde att placera den i mitten så man slapp krånnla med att dela upp den på två olika papper. Om du har 16 sidor så placera alltså för enkelhetens skull bordsplaceringen på sidorna 8-9 i festprogrammet. Lycka till!

• MysanX

AAHHHH..det var just det jag var ute efter.Så klart ska jag göra det på sidan 8-9, det blir ju perfekt. då skajag testa att göra en liten mall så hoppas jag att det går bra.

Tack Tack

4ever2 skrev 2009-08-09 12:25:48 följande:
    Det enklaste är att från BT spara ner bordsplaceringen på skrivbordet. Den sparas då som en PNG-bild. Denna bild öppnar du sedan i Paint. Därifrån kan du kopiera in den på ett A-4, Jag valde att placera den i mitten så man slapp krånnla med att dela upp den på två olika papper. Om du har 16 sidor så placera alltså för enkelhetens skull bordsplaceringen på sidorna 8-9 i festprogrammet. Lycka till!
  • MysanX

MEN...hur får jag den att ligga på båda sidorna.8-9 är ju uppdelade i tvåkolumner så att säga så ställler man sig under sidan 8 för att kopiera in så kommer ju bara hälften med och ingenting på sidan 9. Usch, vilken datanörf jag eeeeeeee.

• 4ever2

Du struntar i att dela upp just sidan 8-9 i spalter.

Svar på tråden Hur får jag in bordsplaceringen i Festhäftet