• angel lina 22

    någon som har något bra tips på festlokal i gävle?

    som frågan lyder..
    undrar om någon kan hjälpa oss med tips om festlokal i gävle?? gärna herrgårds stil..tacksam för hjälp!!

  • Svar på tråden någon som har något bra tips på festlokal i gävle?
  • Höstdag

    Vi är oxå på jakt efter en lokal i Gävle.
    Funderade lite på Gasklockorna. Ngn som vet om det går att hyra där och vad det kostar isf??

  • Humlan66

    Lilla gasklockan får man hyra men det kostar 10000 + mat och man måste köpa allt från dem .skitdyrt

  • CeKe

    Hej!

    Tyvärr har jag inga förslag på lokaler (vi kommer att ha bröllopet utanför Norrtälje), men däremot funderar jag om det är någon som har lust att ta en fika och drömma om framtida bröllop tillsammans? =)

  • Humlan66

    Men du Högbo har herrgårdar 2 st . gamla och nya och där ute är det kanonfint

  • erpe80

    Soldathemmet vid högskolan går att hyra och är superfint (fast populärt så man måste vara tidigt ute). Annars finns t.ex. Furuviks brygga, Forsbacka värdshus, Korsnäs föreningshus (om någon i familjen jobbar på Korsnäs). Har hört talas om att det ska finnas lokal att hyra på Mackmyra bruk också, men inte lyckats hitta någon länk eller telefonnummer för att få mer info om det.

    Vi har bokat Korsnäs föreningshus för det fanns inte så mycket annat ledigt. Har inte varit dit och tittat än, så jag hoppas att det är fint.

  • Höstdag

    Kornäs föreningshus är fint! Stor och bra lokal. Där kan du pynta och duka upp fint och ändå ha plats för dans
    Önskar att vi kunde vara där!

  • angel lina 22

    tack för alla tips..nu e det klart! blev folketshus i bomhus :)

  • Höstdag

    angel lina 22 skrev 2009-08-29 22:35:54 följande:


    tack för alla tips..nu e det klart! blev folketshus i bomhus :)
    Å spännande! Vi var inne på det ett tag oxå. Hur verkar det? Pris??
  • Humlan66

    När jag gifte mig förra gången så va vi i bomhus folkets hus- Det måste vara den bästa lokalen i hela stan. Inte så fint utanför och så, men inuti.

    Så grattis till ett bra val- vad fick ni betala nu om jag får vara nyfiken

  • angel lina 22

    det kostar 3000:- för en dag + fram till kl 12 dagen efter(tror jag det var).så skönt att vi har lokalen bokad och kyrkan klar.. nu e det allt annat som måste ordnas. tiden går så fort!!!

  • Humlan66

    ok ja vi betalade 2500 kr då, så då har det inte blitt så mkt dyrare hör jag

    själva lokalen kan man ju smycka fint själva
    Förstår att det är skönt att ha det bokat. Vi har inte hittat nått trots idogt letande. Känns faktikst jättejobbigt och glädjen är nästan borta. man blir ju helt slut av detta letande .För att inte tala om bensinkostnaden som skenar iväg

    Nån som kan lista upp lite ställen kanske. Göra en update

    Soldathemmet tyckte jag va fint runtomkring, men det är ju inte mkt sväng utrymme inne och det finns ju just inget dansgolv

    Engeltolfta får man inte ta med egen dryck
    Furuvik på tok för dyrt och lite tråkig lokal

    Är det någon som vet nått om Högbo vandrarhem ? där såg jag ett par som hade hyrt hela. Men det är ju dåliga bilder inne.

    Tja förslag nån ?

  • angel lina 22

    vi hade tänkt en lokal i stigsgård (KVARN) från början..jag tyckte den var jätte fin. men på gränsen till för liten...sen har dom haft vattenläcka där så när vi skulle komma o kolla hur vi skulle dekorera gick de inte pga vattenläckan.därför letade vi vidare..men hon garanterade att den skulle vara klar tills vi skulle ha den. den var inte så dyr heller.bara 800:- söndagar o lite dyrare andra dagar(minns inte exakt va d kosta). lycka till!!!

  • Humlan66

    stigsgård vart ligger det ??
    Finns det någon hemsida ?

  • CeKe

    Kom på att Spegelsalen i Stadshuset säkert kan va en trevlig lokal att ha festen i, men har ingen aning om kostnad etc...

  • Humlan66

    Nämen se där- ett tips till

    Tack
    Men stigsgård vart ligger det ??
    Finns det någon hemsida ?

  • Humlan66

    Nu ska vi kika på lite lokaler imorgon.

    1 )Är det någon här som haft sin fest i vallahalla i sandviken ?
    2) Nån som hyrt hela vandrarhemmet i högsbo och haft fest där ?
    3) någon som haft sin fest i böna hembygsgård ?

    Är det någon har som fler förslag på shoot

  • angel lina 22

    ursäkta att jag inte svarat tidigare..stigsgård ligger mellan stigslund och strömsbro. lokalen hör till föreningen men går att hyra även om du inte bor där. skickar nummret till dig(HUMMLAN66). hur många blir ni?

  • Jenali

    Kan rekommendera Engeltofta. Supermysigt ställe med trevlig personal. Som sagt får man inte ta med egen alkohol. En kompis till mig hade bröllop där och de förhandlade till sig ett mycket bra pris...

Svar på tråden någon som har något bra tips på festlokal i gävle?