• gifter oss 2009

Tips på "bubbel" att skåla i!

tar jag tacksamt emot...inget super duper dyrt direkt mousserande vin hade vi tänkt oss.
    Kan få ett gott vin för en hundring per flaska? Champagne är väl ganska mycket dyrare....

• Svar på tråden Tips på "bubbel" att skåla i!
  • brud09

Vi kör enkelt; Asti Cinzano till alkoholförtärare och sedan hittade jag ett som hette Sparkling Spritzer, rosé, som ska vara 0%-igt. Hoppas d sistnämnda är gott, har inte provat d...

• Mangos

vi kommer ha Prosecco la Robinia.

• BlomAnna

Asti Martini är gott och gillas av de flesta. dessutom inte särksilt dyrt.

Svämor bjöd på nånt alkoholfritt bubbel på midsommar som jag inte minns vad det heter men det smakade jordgubb och fanns visst på ICA.

Lycka till!

• KW 2010

Kan verkligen tipsa om en mycket mycket god och torr Cava Anna de Codorniu. 89:- på bolaget. Den ska vi ha på vårt bröllop!

• EmMa09

Jag håller med om Asti Martini, super god!! Alla älskade den! Ett tips är att köpa småflaskor på systemet och provsmaka dem, det blir en mysig kväll!

• Ore

Cremant de Bourgogne finns två olika varianter på systemet, och båda är riktigt goda. Min favorit av de två är Geisweilern, mer champagne-lik än Asti, litet dyrare men inte lika sötsliskig.

Min vinkunnige kollega sa att många kännare ger dessa riktigt högt betyg, i förhållande till äkta champagne.

• Stifflers Stiffla

Chapel Hill Gottigottgott, och billig!

• Ore

Hmm, kollade litet mer. Finns fler än två som heter cremant de bourgogne på systemets hemsida, det systemet jag brukar gå till har dock bara två i sitt sortiment.

Den som jag gillar bäst, och som vi hade på vårt bröllop, är denna: www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

• Hofsan

Jag tycker också Chapel Hill är gott. Och mycket bra pris också.
    Inte för torrt och inte för sött.

• ClaudiaValentina

Freixenet Carta Nevada Semi Seco är en supergod cava, inte sötsliskig och väldigt lätt. Billigt och gott och äkta cava!

• Princess4aDay

Kan också rekommendera denna, Freixenet Carta Nevada Semi Seco. Vi hade den, frisk och god! Kostar ca 60-70kr per plaska.

• 23maj2009

Rosé de Pinot Brut (nr 7712)
    Törley Charmant Rosé (nr 7713)

Är två rosé som jag rekommenderar!

• hallonblåbär

vi körde Chapel Hill som välkomstbubbel och Asti Martini till desserten (jordgubbscheese cake) super gott!

• gifter oss 2009

Wow, tack snälla för alla era tips, det blir till att handla småflaskor till helgen & smutta bubbel:)

• Nanne84

Vi har tagit hälften sött (Asti Cinzano) och hälften torrt (Chapel Hill)

• Christino fino

Rotari Rosé hade vi. Fint med rosa och väldigt mycket champagnekänsla.

Svar på tråden Tips på "bubbel" att skåla i!