• Pomparet

När ska man fråga tärna och bestman?

Vi planerar vårt bröllop för fulla muggar och funderar på när man ska fråga tärna och bestman? Ska man fråga dem före eller efter inbjudan går ut??

• Svar på tråden När ska man fråga tärna och bestman?
  • Kathiz å Kimmo

Vi har frågat före.
    De är tillfrågade och har tackat ja, skickar inte ut inbjudningarna förrän ngn gång under februari 2010 tror jag!!!

• Mammilon

Så fort som möjligt! Finns ingen anledning att vänta. Vissa personer på förtroendeuppdrag (kanske inte just tärnan/BM dock) måste kanske också nämnas i inbjudan, så då måste man ju ha frågat först.

• Moirie

Beror på hur sent man skickar ut inbjudningarna. Det verkar som en del fått ångra sina val av tärnor när de frågat så tidigt som ett år innan. Det kan hända en del under tiden som gör att ens val inte känns så självklara längre...

• Fenixx

vi har också redan frågat våra och det är inte förrän i september nästa år.
    dem blev jätteglada och har redan börjat planera... hehe

samma för våran toastmadame och master.

• ElinDaniel

Först fick våra föräldrar veta att det ska bli bröllop. Sen frågade vi tärnor o bestman. Inbjudningarna tar vi i vinter eller vår.

• Silla69

Jag väntar pga att jag kan tycka ett år är långtid innan.
    Allt kan hända.
    Sen vill jag inte trötta ut en massa människor 1 år innan om mitt bröllop.. ( som man gör, för det e ju vi som är glada men höra om någon annans bröllop så lång tid innan hela tiden e jobbigt)

Så jag väntar tills jag ska beställa/ göra inbjudan som ska skickas ut.. Då kommer jag fråga.

• JCH

Vi berättade också först för våra föräldrar, sedan frågade vi tärna/bestman/toastmaster/värdpar. De blev såå glada och alla sa att de kommer hjälpa till med allt som behöver göras. Skönt med extra hjälp och goda råd, för det kommer behövas! Det är 9 månader kvar men det kommer gå fort!

Svar på tråden När ska man fråga tärna och bestman?