Min oinbjudna kompis bjöd in sig själv!
Jag har varit med om något pinsamt och jobbigt! Min kompis (som jag känt i över 10 år) bjöd in sig själv på mitt bröllop! Vi har inte haft så mycket kontakt på senaste tiden och jag drog gränsen för gästerna vid henne. Festlokalen tar så lite folk så jag var tvungen att stryka många.
Nyss ringde min väninna och blev jättearg och ledsen att hon inte fått någon inbjudan och sa att hon minnsann skulle komma- och att jag var tvungen att bjuda med hennes kille också (som jag träffat vid ett tillfälle och inte alls gillade). Jag skäms jättemycket, vi har haft trevligt tillsammans förr men nu har vi kommit ifrån varandra och hon har bara varit konstig de senaste gångerna vi träffats. Jag sa att det var okej att de kom, jag skulle skicka inbjudan/info via sms. Det känns helt sjukt! Jag skäms både för egen del och för hennes!
Vad skulle du ha gjort i min situation? Nu har jag ju sagt att de kan komma så jag kan ju inte ta tillbaks det iallafall. Har också sagt att det är ett litet bröllop för de närmsta men hon anser tydligen att jag är hennes bästa väninna (medans jag inte bjuder henne...)