• FruÖ09

    Ångra efternamn innan vigseln??

    Någon som vet om man får lov att ångra sitt val av efternamn innan vigseln?

    Jag har skickat in papper om att vi ska ha kvar våra namn och fått tillbaka en "bekräftelse" på hindersprövningen. Nu har jag ev ändrat mig och vill ta min blivande makes efternamn ändå... Vi gifter oss 19 sept. Är det möjligt att jag får heta hans namn from vigseln eller måste jag vänta och skicka in papper i efterhand?

    Tacksam för hjälp!! =)

    MvH Fru Ö

  • Svar på tråden Ångra efternamn innan vigseln??
  • MammaMiaa

    Jag hade kontakt skattemyndigheterna för att få bäst svar. Lycka till

  • lottis77

    Ja, ring skattemyndigheten så berättar de hur du ska göra. Det går nog att ändra redan nu så att allt flyter på när ni väl har gift er. Jag har också krånglat.

  • Humlan66

    Tänk att jag förstår inte varför många frågar sånna saker här- Är det inte bättre att gå direkt till skattemyndigheten ??

  • FruÖ09

    det är väl klart... Men dom har inte öppet kl 23:17 på söndagkväll! Så då kan man ju få lov att höra sig för här. Trodde det var lite tanken?!
    Men tack för de bekräftande tipsen. Ska ringa imorgon! =)

  • Princess4aDay

    Jag tror att du kan kriva ut blanketten som gäller för namnändring, fylla i den och skicka in. Sen kommer det juh en bekräftelse om att det är noterat att du vill byta efternamn och då ger du det nya papperet och hindersprövningen till prästen ist.

Svar på tråden Ångra efternamn innan vigseln??