Frulle skrev 2009-08-03 11:52:34 följande:
Jag kan tänka mig att en tjej/kille som håller på att utbilda sig BRINNER fortfarande för det! Jag hade kört på med denna tjej!!
Ursäkta min kommentar men är inte detta ett rätt korkat uttalande... eller närmare bestämt, vad har det för relevans? Man kan väl brinna för sitt yrke oavsett om man inte ens har hunnit påbörja det än eller om man har jobbat i 30 år? Jag vet inte vad du jobbar med men tycker du att de absoluta nybörjarna på ditt jobb är fantastiskt duktiga bara för att de är nya och glada över sitt jobb trots att de inte har någon som helst erfarenhet? Tänk om man skulle säga så om alla yrkesgrupper... hemska tanke! Jag tycker att det superkul att sjunga och sjunger karaoke gör jag mer än gärna, men tyvärr gör det mig inte till någon sångfågel oavsett antalet sånglektioner

!!!
Till TS.
Det ni måste fråga er själva är om det är viktigast att det är billigt eller att det blir bra bilder. När ni väl har svarat på den frågan för er själva kan ni börja titta på tidigare arbetsprover/bilder, vara frågvisa om backupplaner vid regn, tillgång till vettig utrustning, fråga hur hon tänker göra vid worst-case-scenario vad gäller fotoomständigheter, fråga hur hon kommer att regissera er vid fotograferingen, hur hon efterbehandlar bilderna och, inte minst, om hon själv tror att hon kan ge er fina bilder (om inte ens hon själv tror på sig själv och ser det som "övning" så ska ni kanske inte lita på henne heller

). Känns allt bra och hon kan besvara alla frågor vettigt så är frågan om priset det som står på tur och i ert fall är det uppenbart att den delen inte är något att snacka om, billigare kan det knappast bli.