• Natalie85

Så himla tråkigt att inga av mina vänner vill komma på vårat bröllop :(

känner mig såå besviken :( först min som jag trodde vart en av mina bästa vänner och brudtärna hoppade av för att dom inte ville komma, sen den andra hoppade också av, brudtärna men som jag trodde vart en av mina bästa vänner, bette sig som en skit och skylde på något annat när det igentligen vart hennes fel och sedan bestämmer hennes kille väldigt mycket åt henne :( nu har min bästa vän sen 12 år tillbaka också sagt att hon inte kommer för att hon är skyldig sitt internatt hyra i 3 månader, alltså 10.000 kr... känns så ledseamt att ingen vill komma :( nu finns det 1 kvar av mina vänner som kommer, kan jue alltid hoppas, men varför svika så här, nu blir det jue bara familj och släktingar och 2 av hans vänner, känns verkligen tråkigt och gifta sig nu när man inte har någon :(
    Någon som också varit med om detta eller tips på vad ni tycker?

• Svar på tråden Så himla tråkigt att inga av mina vänner vill komma på vårat bröllop :(
  • Tina86

Ja om de inte vill komma på sin väns bröllop kanske de inte är så mycket till vänner???

• Maalina

Fy vad tråkigt! Jag förstår att du är besviken, det hade jag också varit. Men som föregående skrev, hur bra vän är man om man gör en sån sak?

En sak du kan göra är att tala om för dom hur besviken du är på dom och hur mycket detta betydde för dig, kanske det kan få dom att vakna upp?

• Natalie85

har jag redan sagt, då sa den ena att så bra vänner är vi inte och med de ena och de andra och den andra sa att bara för att jag vart besviken på henne kändes de som att hon fick skit för de, jag menar visst vi ses nästan aldrig men de e också henne fel för hon kan jue ladrig.. och den andra tjejen då som är skyldig pengar och att internattet inte har hört av sig om hon fick ledigt, det kände jag nästan på mig att hon inte skulle komma, men de e i allf all roligt att en av dom kommer med sin familj, finns en till som skulle igentligen me komma men hon ska föda nu snart så det bryr jag mig inte om utan mest det att liksom de händer bara 1 gång och då skiter dom i en :(

• Maalina

Måste kännas tungt! Men det verkar ju inte som om det kommer att bli någon ändring, så då är mitt råd att du måste försöka komma över det ganska snabbt för att det inte ska förstöra ditt bröllop. Fokusera på dom som kommer! Det är ju dom som faktiskt bryr sig om dig/er!

Tänk att det är deras egen förlust att de inte kommer! För om man är en riktig vän så skiter man inte i att ens vän ska gifta sig! Precis som du säger, det händer ju bara en gång i livet! Var glad att fick reda på vilka som är dina riktiga vänner!

Och vem säger att skolkamrater och barndomskamrater är de enda vännerna man har? Mina bästa vänner är mina kusiner, du kanske har några släktingar som kan vara tärnor istället?

• Natalie85

ja absolut, ja min syster ska vara tärna :)

• 090208

Hade min böllopsfest nyligen. Vänner kom och åt och drack gratis sen drog alla samtidigt. För det var ju så smidigt att samåka! Fast att dela en taxi hade kostat typ 50 spänn var.
    Inte kul när jag laddat ner 4 timmar musik.

Dessutom var det en vän plus en kusin som skulle komma men dök inte upp alls och hörde inte av sig. En annan sms:ade 1 timme innan att han var sjuk, hade han tydligen varit en hel vecka men väntade tills sista minuten att höra av sig.

Så du är inte ensam, jag vet hur det känns!!

Men styrke-kram till dig.

• Natalie85

men guud va ledsamt :( det kommer och kännas konstigt när vi blir 50 stycken vars 6 är ifrån min släkt, resten är hans.
    Men de e bara för att jag har 2 kusiner som aldrig skulle åka upp ifrån skåne till småland, en morbror och moster som inte ville komma, både farmor och farfar, mormor och morfar e döda, så dom på min sida blir mamma och pappa, syrran och hennes familj.
    men kommer inte de och se konstigt ut? alltså att på ena sidan sitter där jätte många och sedan på andra sidan sitter där bara 6 stycken?

• gosbruden
    Natalie85 skrev 2009-08-02 17:52:22 följande:
    .men kommer inte de och se konstigt ut? alltså att på ena sidan sitter där jätte många och sedan på andra sidan sitter där bara 6 stycken?
    Vi kommer att frångå att släkterna ska sitta på olika sidor. För om vi skulle göra så blir det ganska tomt på min sida. Inte för jag haft sån otur att folk inte kommer utan att hela min släkt består av 7 personer :) så vi kommer bara ha att min familj sitter längst fram på ena sidan och hans familj längst fram på andra sidan och alla andra får sitta var de vill :)
  • Mulken

vet vad du menar, min mamma har tvingat ett par av hennes väninnor att komma med makar så det ska föreställa som om jag har mer släkt i Sverige hahah! (mamma är lite knasig hon!) Min moster och mina kusiner ratade min inbjudan så fort jag kom med den och sa att de skulle åka på semester utomlands då! Jag gifter mig i september nu iår och barnen går i skola. De har fortfarande inte lämnat stan... Så det var en riktigt jädra stor smällkäft kan jag lova..! Så nej, du är inte ensam om att ha en mini-släkt eller att bli ledsen och besviken över folk du trodde du litade på! Vi alla har nån där i kretsarna som lurar i hörnen... :(

Kram på dig!

• jojoånick09

vad är det som gör att de inte kommer? har de något emot dig och din blivande?
    det är inte mycket till vänner måste jag säga...

Svar på tråden Så himla tråkigt att inga av mina vänner vill komma på vårat bröllop :(