• pinklady99

min underbara möhippa med bra tipps

Min möhippa var i och för sig för ca ett ar sedan men jag tänkte att jag kunde skriva om den nu anda för att kanske ge lite tipps till nagon som ska organisera en möhippa. För jag hade en helt underbar helg. Jag bor i Tyskland sa det var inte helt lätt för mina tärnor att fa mig till Sverige. Min man hade ett tag innan kommit med förslaget att vi skulle aka en Weekend till Lettland och det tyckte jag lät kul och även om han inte brukar komma med sadana förslag sa trodde jag pa det helt och hallet och berätta bla för mina tärnor vad mkt jag sag framemot min lang weekend i Lettland. Pa torsdagen berättar han dock att jag imorgon fredag skall aka till Sverige utan honom. Jag far en biljett och fattar att nu e det dags för möhippa. Jag satt hur nervös som helst pa flygplatsen och i flyget och när jag äntligen landat och hämtat min väska och kommer ut pa säve flygplats sa ser jag inga tjejkompisar utan min pappa. Lätt förvirrad tänker jag att han ocksa e inblandad och aker nervöst med honom. Vid första busshallplatsen stannar hon och jag tror att jag ska stiga ur men han bara skrattar och kör vidare. Sedan kör han flera rundor i en rondell sa jag blir mer nervös och han tar en helt annan väg än normalt hem sa jag fattar väldigt sent att vi ska aka hem. Där far jag ett brev fran mina tärnor som kallar sig pantertanterna och dom ber mig fotografera olika saker pa min ?lettlandresa? bla dansa med en lettisk man, skala med en lettisk man, sightseeing i Lettland etc. Sa under fredagen tar jag kort hemma i pappas trädgard pa mig och pappa hur vi reser runt i ?Lettland?. Jag hade en jätte mysig dag med pappa och somnar nervöst da jag vet att imon lördag da smäller det. Jag gar upp 7.30 och far da ytterligare ett brev med en checklista (som antydan pa mitt kontrollbehov) pa vad jag ska ta med mig och göra fram till 08.30. Da klingar det pa dörren och där star en gammal skolkamrat som jag inte sett pa 10 ar. Han ger mig ett brev där det star att jag ska följa med honom. Det var jätte kul att fa prata lite med honom. Han kör mig till Busshallplatsen och där far jag ytterligare ett brev där det star att jag ska ta bussen till gbg och ett paket med en öl i en vattenflaska plus husmorstestet som jag ska göra pa bussen och ölen maste vara slut när jag kommer fram. Nervös sitter jag pa bussen och dricker öl och gör husmorstestet. Väl framme i gbg stiger jag av men ser ingen. Men efter nagra minuter kommer alla mina tjejkompisar och det blir jordgubbar och champange och sa far jag sätta pa mig en snygg grön kjol och en tiara och en slöja. Sedan bär det av i bilar. Vi aker till hisingsidan där jag far veta att vi ska dansa balett för jag har sa otroligt dalig balans. Balettdansen utförs av oss alla med mig i front pa en scen utomhus pa ett torg utanför en ica. Det var riktigt kul och jobbigt. Sedan aker vi till H&M pa backaplan där jag far 100kr och 10 minuter pa mig att köpa underkläder som senare ska användas... Därefter blir det picknick i en park vid Haga där även mitt husmorstest rättas med ganska manga fel... Sedan gar vi pa Hagabadet där vi alla badar och har det mysigt och sedan har alla en egen spa pase med ansiktsmask och gurkor för ögonen som vi alla lägger pa och gar in i bastun med. Sedan bär det av hem till en kompis med hus där jag far en kall cider i handen och en pase med presenter. Jag far öppna dom och gissa vem det e ifran. Jätte mysigt och personligt och det blir mycket babbel och manga skratt. Under tiden som vi dricker lite mera sa far jag ta pa mig olika kläder och blir fotograferad i alla olika möjlig saker. Alla hade tagit med sig ngt som har med dom att göra och sa fick jag ta pa mig det tex. Sjuksköterske kläder, thai boxing kläder, american cheerleader top, kjol och pom pom, svart langklänning med handskar, sverige tröja, shorts och flagga, och tillslut även de inköpta underkläderna. Det var hur kul som helst att posa och självklart blev det en kalender av detta som saldes pa bröllopet. Bilderna togs av 2 av mina kompisar med en lite bättre kamera överllat i och omkring huset sa ingen proffsfotograf eller studio behövdes. Vi at även en läcker thaibuffe under kvällen som en av tärnorna gjort och hade en 80 tals tävling och partade fram till smatimmarna. Nästan alla sov över sa vi hade även en mysig frukost tillsammans innan en av mina tärnor körde mig till flygplatsen. Hela helgen var helt unerbar. Oj blev visst lite langt, minns det som igar... :)

• Svar på tråden min underbara möhippa med bra tipps
  • lovelight

Det låter som en riktigt lyckad möhippa.

Svar på tråden min underbara möhippa med bra tipps