• FlipTh­eFrog
    Äldre 1 Aug 19:21
    10208 visningar
    12 svar
    12
    10208

    Lokal (som inte är en hembygdsgård) runt Halmstad/Laholm/Båstad?

    Jag och min tjej ska gifta oss senare i höst och letar efter en lokal för ceremoni och bröllopsfest med egen mat som inte är en hembygdsgård...

    Vi har inte bestämt storleken på bröllopet ännu, men fler än 50 gäster blir det nog i alla fall.

    Är mkt tacksam för tips!

  • Svar på tråden Lokal (som inte är en hembygdsgård) runt Halmstad/Laholm/Båstad?
  • Hemlig­2009
    Äldre 1 Aug 19:25
    #1

    Ofta om det inte är hembygdsgård så ordnar stället med mat, det är ju mer festvåningar/restauranger.

    De ställen vi tittade på var antingen hembygdsgårdar eller restauranger.

  • Alexxx­i
    Äldre 3 Aug 15:23
    #2

    Vi har samma problem, fast vårt problem är att vi inte hittar en lokal där det får plats runt 200 personer.

    Kollat Svarta Örnshuset samt Slöttsmöllan? Men är inte riktigt säker om man får fixa egen mat där...

  • Alexxx­i
    Äldre 3 Aug 15:26
    #3

    Förresten, bingohallen vid maxi! Fräsch lokal, dock på andra våningen. MEN dem har ingen porslin utan det får man hyra själv

  • lillal­yckan
    Äldre 12 Aug 22:50
    #4

    På Svarta Örnshuset måste man handla genom dem.
    Kolla Fjelldalen...

  • FlipTh­eFrog
    Äldre 27 Aug 22:03
    #5

    Hittade en lokal som vi tyckte om! www.skoskumsgarden.se

  • Linade­sign
    Äldre 27 Aug 22:11
    #6
    Alexxxi skrev 2009-08-03 15:26:31 följande:
    Förresten, bingohallen vid maxi! Fräsch lokal, dock på andra våningen. MEN dem har ingen porslin utan det får man hyra själv
    Det är ju gamla tentasalen! Hi hi. När jag pluggade på Högskolan i Halmstad så skrev vi ibland tentor i den lokalen.

    Svarta Örnshuset är för övrigt väldigt fint och mysigt. Men dock måste man köpa mat och dryck genom dem...
  • Linade­sign
    Äldre 27 Aug 22:22
    #7

    Här hittade jag en lokal som ser väldigt fin ut. Verkar som man får ta egen mat med sig

    www.fjelldalensslott.se/

  • Alexxx­i
    Äldre 28 Aug 09:40
    #8

    Jaså? Haha det kanske det är, men dem har gjort ganska fint nu faktiskt. Hehe.

    Det finns SÅÅÅ mycket att välja på men man kan fan inte få till det smo man vill. Antigen så får man inte ha sin egen sprit men allt annat. Eller inte sin egen mat. Osv osv.

    Är du från hstad?


    Linadesign skrev 2009-08-27 22:22:18 följande:
    Här hittade jag en lokal som ser väldigt fin ut. Verkar som man får ta egen mat med sigwww.fjelldalensslott.se/
  • Alexxx­i
    Äldre 28 Aug 09:41
    #9

    Jo, fjelldalens e ju sååååå fint!


    Linadesign skrev 2009-08-27 22:22:18 följande:
    Här hittade jag en lokal som ser väldigt fin ut. Verkar som man får ta egen mat med sigwww.fjelldalensslott.se/
  • kärlek­en är evig
    Äldre 28 Aug 10:20
    #10

    jag ska ha min bröllopsfest på Lizzis cafe, men där ingår mat severing och tårta 350kr kuvert. Inte så farligt man slipper ju tänka på städning, dukar, servetter,ljus ja allting...och man få ta med egen sprit och snacks...

  • Linade­sign
    Äldre 28 Aug 10:24
    #11
    Alexxxi skrev 2009-08-28 09:40:55 följande:
    Är du från hstad?
    Nej, jag är från Varberg, men pluggade och bodde i Halmstad i fem år. Nu bor jag i Göteborg sen 4 år tillbaka.
  • Alexxx­i
    Äldre 28 Aug 10:37
    #12

    okiii =)


    Linadesign skrev 2009-08-28 10:24:38 följande:
    Nej, jag är från Varberg, men pluggade och bodde i Halmstad i fem år. Nu bor jag i Göteborg sen 4 år tillbaka.
Svar på tråden Lokal (som inte är en hembygdsgård) runt Halmstad/Laholm/Båstad?