• Jema

    Knipövningar

    Jag har hört talas och läst en hel del om knipövningar. Vad är det, hur gör man och vad tjänar det till?
    Någon som vill förklara lite lätt för mig?
    Känner mig helt ute

    Jema

  • Svar på tråden Knipövningar
  • lilla grodan

    du kniper ihop slidan och ja hela bäckenet kan man väl säga!
    Om du sticker in två fingrar under tiden du kniper så känner du skillnaden!
    Detta för att förhindra framfall och kan meddela att min blivande make märker STOR skillnad! Det är mycket skönare för både honom och mig efter att jag aktivt börjat med knipövningarna!!
    Det är vanligast att man får rådet att utföra dessa efter förlossningar men det är ju aldrig fel att börja med det innan!

    Lycka till!

  • lilla grodan

    hmmm jag hade skrivit ett långt ingående inlägg men det fastnade i filtret av någon konstig anledning!

    Om du kniper ihop underlivet så kan du känna skillnaden om du sticker in två fingrar i s l i d a n. Detta för att förhindra framfall och bra att göra efter förlossningar!

    Min sambo märker stor skillnad sedan jag aktivt började göra de här övningarna! Mycket skönare för både honom och mig!!
    Har dessutom fått "beröm" av andra jag haft s e x med som blir förvånade över hur trång jag är.

    Lycka till med dina övningar och hoppas att jag bidragit med lite goda råd! :D

  • Jema

    Hej lilla grodan!
    Tack för ditt svar

    Nu till ännu en "dum" fråga: -Kan man få framfall pga om man gör knipövningarna fel eller för att förhindra det?

    Jema

Svar på tråden Knipövningar