lekar under middagen/kvällen!!
Någon som har tips på lekar med bara brudparet och där alla gäster är involverade...!!
Någon som har tips på lekar med bara brudparet och där alla gäster är involverade...!!
Som gäst hade jag varit överlycklig om man slapp alla lekar(vem tycker att det är kul i verkligheten).
Det nog en smaksak och om brudparet tycker det är kul ska de såklart ha det. Lekar och underhållning tycker jag är mycket roligare än supa-dans-bröllop. Det kan man ha vid midsommar, nyår, 25-årsfest, kräftskiva... Ser var jag är på väg.
TS: Tyvärr har jag inget bra tips i nuläget. Håller själv fortfarande på att spåna. Det är lite svårt att komma på bra grejer som går att göra när mycket folk är med och men har begränsad yta.
supa-dans-bröllop??? Vad har du för vänner? Gör en genomtänkt bordsplacering så behöver man inga förnedringslekar( så blir det alltid, att man skrattar på någon annans bekostnad ).
Håller med.
Jag kan tycka det är roligt med lekar med är fullt medveten om att många inte tycker om det. Men det behöver inte bli ett supa-dans-bröllop för det. Att bli för full på ett bröllop är väl ganska pinsamt eller?
En undran till er som skrivit här... TS vill ha tips lekar inte era personliga åsikter om varför man inte ska ha lekar. De kanske har vänner som älskar att leka och kanske även gör det på nyår, midsommar osv... Håll er till ämnet annars törs man ju snart inte fråga saker här utifall att det är fel!
Till TS: Vad hade du tänkt dig för typ av lekar? Som AlaM säger kan det ju vara svårt att få med alla då ytan kan vara begränsad. Man kan ju ha tipspromenad om vill så får gästerna röra lite på sig. Det finns olika frågasporter om brudparet, som ni själva ska svara på, bingo i festhäftet osv
Vi ska fotas efter vigseln och för att underlätta gästernas väntan på oss ska vi ha ett personbingo. Alla får en "bingobricka" med frågor som -någon som känt bruden i mer än 20år, -någon som tänker hålla tal, -någon som tar ett kvällsdopp m.m. Den som stämmer in på påståendet skriver sitt namn på bingorutan.
Kan va bra lärakänna-lek.
En annan lek man kan leka under middagen är paketleken!
Den finns i en mängd varianter, men den jag varit med på går ut på att man skickar runt ett paket medan "musiken spelar". När musiken stannar öppnar den som har paketet yttersta lagret och hittar där antingen en present eller en uppmaning! En stund senare (när tex toastmastern ger signal) skickas paketet vidare.
Denna lek är bra vid långa lite sega middagar.
Någon som kan fler lekar?
hittade dessa:
www.brollopssiten.se/partyfun.html
Börjar man titta på nätet finns massor! Men hade varit kul om någon här testat dem och kan rekomendera/dissa dem..!
hem.passagen.se/annaxx/vuxenlek.html
Jag håller med tidigare inlägg, det är inte frågon om brudparet vill eller inte.... JAG VET ATT DE VILL!!! Frågan är bara vad!!!
Vi har tänkt ha en lek för att dela in i lag....
Brudparet får varsin lapp med olika personer som de ska "hitta" tex, en advokat,en sjuksköterska mm....
På det viset blir det 2 lag, men sen är frågan vad vi ska ha för lek...
Detta gör att alla inte kommer vara med utan det blir ju de BP "väljer"....
Bröllopet vi var på förra året hade en skoj grej. Först fick gästerna (inkl brudparet) gå en tipsrunda. Frågorna var minst sagt lite annorlunda I stil med dessa...
1. Vem har längst?
1. Brudgummen
x. Brudgummens far
2. Brudens far
2. Vem kan slå i den?
1. Brudens mor
x. Bruden
2. Brudgummmens mor
3. Vem får på dem?
1. Brudgummen
x. Brudgummens far
2. Brudens far
Och så vidare. Som du ser här var alla alternativ endast brudparet samt deras föräldrar, men här kan man ju välja bland alla gästerna! Tänk dock på att ta såna man vet inte har nåt emot att stå framför alla och leka!
Sen i alla fall, när alla lämnat in sina tipslappar så kom svaren i efterhand.
Fråga 1 tex, gick ut på att de tre herrarna skulle virka en liten...korv? Den som fick längst under en viss tid var då svaret på frågan.
För att få svaret på fråga 2, skulle damerna slå i en spik i en planka. Den som gjorde det snabbast "vann".
I fråga 3 skulle herrarna ta på sig ett par strumpbyxor! Det vill säga ovanpå byxorna, vilket gav väldigt många skratt vill jag lova!
Sista frågan var det ganska klassiska att slå in ett paket, som görs parvis, men endast med en hand från varje person (alltså tex brudens högerhand och brudgummens vänsterhand). Test om nygifta eller "långgifta" (?) samarbetar bäst!
En lite knepig lek som kräver en del rekvisita, men har man möjlighet så är det en väldigt rolig lek!
Lycka till!