• Zanzibar brud

Vigsel utomhus i Norrköpin eller Söderköping

Undrar om någon har några bra förslag på platser, helst utomhus, i Norrköping eller Söderköping för vigsel. Har tittat på Mauritzberg. Gillar det väldigt mycket men skulle vilja ha lite andra (billigare) alternativ. Vi vill vigas ute men vi har lite idetorka. =)

• Svar på tråden Vigsel utomhus i Norrköpin eller Söderköping
  • Bridemma

Hej
    Min syster bor i Söderköping, och uppe på berget ovanför staden finns det ett litet lusthus, som är supermysigt. Där skulle jag kunna tänka mig att gifta mig, med jättefin utsikt! På väg ned från utsiktplatsen finns också en utomhus predik-plats, med lite bänkar och sånt, där kunde också fungera.
    Annars är ju skärgården fin därute, t,.e.x Mem eller likanande.

Lycka till!

• MilosMamma

Ja på berget, eller längs kanalen vid en mysig plats, vid löftsad slott finns en urfin slottspark med.

• Bridemma

Eller avrför inte vid Stegborg, ruinen utanför Söderköping, jättefins med örtträdgård och vatten precis utanför.

• Zanzibar brud

Ja, jag har funderat på lusthuset på berget i Söderköping men är lite osäker på hur det ser ut. Är det något som har något foto därifrån? Hur kommer man dit förutom att gå leden upp för berget för det är ju inget man har lust med i bröllopsklänning :P
    Några andra förslag annars?

• Bridemma

jag tror att man kan köra bil en bit upp om man åker på "baksidan" berget...Men inte hela vägen. Ett anlternativ är ju att gå med oömma skog och hålla upp klänningen när man går där och sedan väl på plats byta till finskor och så.

• MilosMamma

Åh jag vet, Marmorbruket o kolmården, precis vid vattnet, det finns inget finare ställe.

• MilosMamma

ja berget funkar om ni inte ska ha med några äldre som har lite problem me o gå.q

Zanzibar brud skrev 2009-07-27 17:16:18 följande:

Ja, jag har funderat på lusthuset på berget i Söderköping men är lite osäker på hur det ser ut. Är det något som har något foto därifrån? Hur kommer man dit förutom att gå leden upp för berget för det är ju inget man har lust med i bröllopsklänning :PNågra andra förslag annars?
  • Zanzibar brud

MilosMamma: Nä jag tänkte mest för min egen del. Det är ju inte så rolig väg upp att gå i brudklänning. Undrar om man kan komma upp dit på något annat sätt.
    Marmorbruket?? Vart? i kolmården?

• MilosMamma

Ligger vid krokek.
    Åk strandvägen o sen som om du ska till djurparken, men efter den där handelsträdgården en pyttebit är det skyltat till Höger.
    Sjukt fint,.
    Zanzibar brud skrev 2009-07-28 10:34:45 följande:

MilosMamma: Nä jag tänkte mest för min egen del. Det är ju inte så rolig väg upp att gå i brudklänning. Undrar om man kan komma upp dit på något annat sätt.Marmorbruket?? Vart? i kolmården?
  • Zanzibar brud

Hmm kanske man får ta sig en tripp dit och kolla hur det ser ut.

• MilosMamma

Vi var där för ett tag sen, typ april, tog ett par bilderdär jag tycker det är som finast, har di en mejl kan du få ett par bilder nu så vet du om det är värt o ens åka o kika på?

• Zanzibar brud

Det vore jättesnällt om jag kunde få ett par bilder. =)

• Zanzibar brud

Åh va fint det såg ut att va. Ska nog åka dit och kolla. Tack för tipset.

• MilosMamma

Varse, ja gör så =)
    Zanzibar brud skrev 2009-07-28 11:17:38 följande:

Åh va fint det såg ut att va. Ska nog åka dit och kolla. Tack för tipset.
  • Mysann

Abborreberg, strax utanför Lindö i Norrköping är ju underbart vackert också. Jag vet att de dels har festlokal man kan hyra men att de även kan fixa hela balunset med mat och servering osv om man nu vill det.

hem.passagen.se/nordiskt/aborreberg.htm

Där hittade jag lite bilder. Tyckte kanske inte direkt att det gjorde rättvisa men du kan ju ta den svängen förbi om du ändå ska åka till Kolmården

• Ulmavi

Här kommer en länk till Stegeborgs hemsida.
    Jag har varit där några gånger då min sambos föräldrar har sommarställe där ute i krokarna. Det är fint med vattnet. :)

www.stegeborg.se/

• Zanzibar brud

Någon mer som har några bra förslag?

Svar på tråden Vigsel utomhus i Norrköpin eller Söderköping