• Carla77

Ingen möhippa...

Sitter bara och funderar..ska gifta mig på Mallorca i augusti.
    När vi berättade för våra vänner om detta så sa det att de som kunde komma skulle och naturligtvis skulle de hitta på ngt tok för oss...
    Idag har det fortfarande inte hänt ngt och ingen verkar bry sig alls om att vi ska gifta oss.
    Och nu kommer säkert ni skriva att de bara luras men jag känner dem för väl för det! De LURAS INTE! Det kommer inte ske ngt!
    Jag har alltid uppvaktat dem och fixat fina fester när de fyllt jämnt osv..
    När jag fyllde 30 så fick jag en julblomma...(inget skramlande i gänget för mig alltså)
    Min sambo säger att jag ska inte bry mig för de har ju inte brytt sig om mig tidigare!
    Har jag rätt att vara ledsen?

• Svar på tråden Ingen möhippa...
  • Lakritsbåten

Det är klart du har rätt att vara besviken/ledsen!

Så typiskt att det är för dem som ordnar och grejar för andra som det inte fixas för. Vet inte vad jag ska skriva för några tröstande ord men jag känner med dig!

Är det dina "närmaste" vänner? Har du någon "bästis" att prata med?

• Snuttis2

så klart du har rätt att känna dig besviken , det hade jag garanterat blivit..detta är ju en stor dag för er och inget som kommer igen. Man vill ju inte missa något som hör samman med denna stora dag och ert viktiga livs beslut.

jag gifter mig om fyra veckor och väntar med spänning på min hippa..jag har mest varit orolig för vad som ska ske inte om det ska bli något..det vet jag att det blir..jag har super goa systrar och några riktigt nära vänner som planerar för fullt..
    har du pratat något med dina bekanta angående er relation och hur du känner dig behandlad...det låter som om era relationer är lite obalanserade ..du verkar ge mer än du får tillbaka..antingen bör du prata ordentligt med dem om det eller acceptera att människor tyvärr är svåra att förändra och istället satsa på att finna nya vänner...

kommer ni att ha era nära med er vid vigseln eller blir det bara ni?? kan det vara därför som de inte lägger ner så mycket tanke på er vigsel ? för att de anser att ni ändå kommer at vigas utan era vänners närvaro..ni själva har valt bort att engagera dem???

folk tänker så olika!!!!!

• Carla77

Vi har all släkt med och två kompisar kommer.
    De två av våra vänner som kommer bor inte ens i Sverige utan kommer från Tyskland så henne kan jag ju inte begära att hon drar ihop ngt. Trodde vid midsommar att det skulle ske ngt för då var hon hemma på besök men inget...
    En kompis som jag arrangerade en fruhippa för, fastän jag bodde utomlands, vet ni vad hon sa?! Hon sa "grattis, du får väl visa era bilder senare..."
    Två andra nära vänner skickade ett SMS och skrev "grattis och ha det så bra....."
    En annan sa att han hade bollen i rullning redan i mars när vi berättade att vi skulle gifta oss men inget! Pratade med min bror ang ev svensexa för min MB2 men min bror sa att nej, han hade inte hört ngt alls!
    Har skickat presenter till bröllop jag tyvärr inte kunnat närvara vid eftersom jag bodde utomlands, jag har inte ens fått ett TACKKORT!!! Äh, vad har jag för vänner egentligen?!

• Lakritsbåten

Ja det kan man undra! Det är väl i sådana här lägen (=glädje men också i händelse av sorg) man ser vad de verkligen går för. Har både sådana jag blivit positivt överraskad av och dessvärre även det motsatta...

Äh, vad har jag för vänner egentligen?!
    [/citat]

• Carla77

En annan kompis arrangerade sin egan möhippa! Hon frågade mig om jag skulle arrangera min egna men nej, det har jag inte lust med direkt!

• Lakritsbåten

nej hu, att arr:a sin egen möhippa upplever jag som 1) ett uttryck för kontrollbehov - inte kan låta någon annan göra det alt 2) att vara "desperat" att få en.

Och i den situation du beskriver så känns det väl inte så kuligt att bjuda dem till en egenarr:ad möhippa, misstänker jag?

Carla77 skrev 2009-07-26 22:24:46 följande:
    En annan kompis arrangerade sin egan möhippa! Hon frågade mig om jag skulle arrangera min egna men nej, det har jag inte lust med direkt!
  • Aleta

Tråkigt, verkligen. Det verkar som om de är vana att någon annan tar tag i allt och fixar. Problemet är ju att det är DU som är den där någon annan.

Jättedåligt att inte skicka tackkort när man fått en bröllopspresent. Vi skickade tackkort även till de som skickat telegram. Det är också uppvaktning ju!

Du verkar ha slöa/lata vänner.

Carla77 skrev 2009-07-26 22:20:00 följande:
    Äh, vad har jag för vänner egentligen?!
  • För  kärlekens  skull

för mig berättade en av mina vänner.... "du är för gammal för möhippa.... så jag har avstyrt det hela... vi skulle ha gjort det för någon vecka sedan men jag tyckte att det inte skulle bli ngt....." sedan berättade hon att hon varit i kontakt med tärnorna via mail och telefonsamtal... och berättade vad som sagts osv... att hon hade lista på alla som ska komma på bröllopet.... Nu är det 19 dgr kvar tills den stora dagen så det kommer inte att bli ngt som det ser ut för mig....
    känner mig lite besviken kan jag säga... men men .....
    min m2b har haft sin svensexa och hade en toppen dag med sina vänner...
    jag får väl dra ihop ett gäng o gå ut o äta med några av dem..... inte det samma men men.....

• roodeberg

Det är klart att du får vara ledsen!! Du har alltid rätt till dina känslor! Å så trist att där inte blir något av!

Har ni semester? kan det vara så att det sker en annan dag är lördag/söndag? Kanske där blir en fruhippa istället för att det är lättare för vännerna dina att samsas om ett datum för alla att hitta tid?

Så så trist, man kan lätt känna sig åsidosatt. Fick killen sin svensexa?

Svar på tråden Ingen möhippa...