• Bluebride

Brudbukett i tyg

Tycker ni att det är fel, dåligt eller så om man vill ha en bukett som är fake, måste man ha en riktig bukett.

Inga påhopp tack, bara en åsikt.

Här är de jag funderat på

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=220450352993&_trksid=p2761.l1259

• Svar på tråden Brudbukett i tyg
  • tomlinn

tja...jag vet inte jag. om jag inte ville ha en bukett av levande blommor så skulle jag kanske välja att ha en av pappersblommor eller tokiga tygfjärilar eller fjädrar eller glasbollar...det finns mycket fint man kan ha som 'bukett'. kolla ex martha stewarts bröllopssida (www.marthastewart.com, klicka dig fram till weddings) om du vill ha inspiration till en sådan bukett.

sidenblommor är ju praktiska på så sätt att de inte vissnar osv men själv skulle jag inte tycka om det. men jag tror också att om jag var på ett bröllop där bruden hade valt en sidenbukett hade jag höjt på ena ögonbrynet i ungefär 2,5 sekunder och sedan inte tänkt på det mer.

• Humlan66

Jag tycker att det är riktigt tacky med en tygblombukett
    och inte va det billigt heller- det blev ju nästan 100 $ med frakten.det får man ju en fin bukett med riktigt blommor som man kan känna doften på

• Ne11ie

Varför inte, om man exempelvis är allergisk mot blommor så är väl det ett bra alternativ

• RonnysNina

Jag skulle absolut inte kunna tänka mig att fake-blommor!
    Även om de ts visade såg väldigt välgjorda ut.
    Men men, smaken är ju som baken och viktigast är ju att man själv trivs med det man har.

• Picnick i det gröna

Tycker det är upp till var och en. Min kompis köpte plast/tyg liljor(?) på Åhlens. Skitbilligt och skitsnyggt.

Inte behövde hon stressa sig till blomsterhandeln eller bry sig om att blommorna skulle vissna eller liknande.

Tummen upp, säger jag!

Men jag kan även hålla med om att om man ska ha fuskblommor, varför inte ta ett längre steg och ha fjärilar och andra prylar? :)

• Fenixx

idag finns det ju så många fina tygblommor med.

jag funderar lite på det då vi ska vara på en ö och det inte finns någon blomaffär där.

här finns också tygbuketter, många fina.

www.wedshop.se/

• mysifer

jag var inne på fake-bukett och ser absolut inget fel med det. skulle också vilja tipsa om wedshop, där finns underbart fina buketter! plus att hon som gör dem är otroligt duktig och säkerligen kan göra på beställning precis vad du skulle vilja ha.

• shakynose

Inget fel alls med buketter av alternativa material, men jag håller med om att det är mindre "tacky" om man löper linan fullt ut.
    I Sverige är det en ganska ny företeelse att ha levande brudbuketter, tidigare hade man buketter av t.ex. papper eller ingen bukett alls (då höll man kanske i sin psalmbok inslagen i en fin sidensjal istället).
    Kolla med hemslöjden för lite traditionell, svensk inspiration!

• kikki kikki

Jag har gjort min bukett själv. bild finns i mitt fotoalbum

• Bluebride

kikki kikki skrev 2009-07-26 19:00:44 följande:

Jag har gjort min bukett själv. bild finns i mitt fotoalbum
    din bukett var jättefin.
Svar på tråden Brudbukett i tyg