Tack för tipset om bandet med öglor! Hur fäste du det? Vi tänkte sy en "osynlig" dragkedja - ska vi då sy fast "ögle-bandet" samtidigt som man syr dragkedjan eller innan/efter?
Köpte du metall- eller platsknappar?
Lilla Se skrev 2009-07-24 15:47:13 följande:
Hej!Håller precis på att sy så. Har gjort det en gång förut. Man har dragkedjan under och sedan har man själva knäppningen över. På det mönster jag hittade förut skulle man göra egna "öglor" till knapparna. Men sedan hittade jag ett "band" med öglor. Som man använder och det är mycket lättare att hålla på med. Om du går till en syaffär och säger hur du ska ha det så kan vet de säkert vad jag menar. Att sy "egna öglor" är väldigt pilligt och lite svårare att knäppa, i och för sig kanske finare men jag tror att det är svårt att få till allt
bra.Om du tänker klä knapparna själv, så finns det skillnad på vissa märken, jag köpte ett märke som inte gick att klä. Kämpade som en galning, kvinnan i affären sa att det var jättelätt, men jag gick tillbaka och då kunde hon inte heller. Så bryt inte alla förpackningar utan testa så det fungerar först. Lycka till!