• Mmmajsan

Tips på blå-vit brudklänning?

Hej!
    Jag och sambon planerar bröllop nästa sommar. Tänkte ha blått-vitt tema på brud/brudgumsklädsel och blommor. I fantasin ser jag en vit/cremevit klänning med blåa broderier, kanske i form av girlanger och blommor. Enkel skärning. Brudgummen får gärna ha väst/kravatt i matchande blått och gärna inte för blekt blå färg... Men jag är helt novis på att hitta brudklänningar, letar nu bilder och mönster på nätet... Nån som har några tips på bra sidor eller rent av sett en liknande klänning som jag beskriver?

Det är KUL att planera bröllop ju! Tjohej!

• Svar på tråden Tips på blå-vit brudklänning?
  • en dröm blir sann

www.dku.no har några bröllopsklänningar. De har en som är vit med färgade detaljer där man kan få valfri färg på denna delen. Kostar ca 5000kr norska kr. På bilden så den med röda detaljer(kolla under sellskapsklär)
    Kan vara något?

• Bridemma

Titta i mitt galleri på dne klänning som jag ska ha! helt fantastisk tycker jag! Med marinblå revärer och krage....finns på sincerity bridal's hemsida. De har dessutom massa fina klänningar med blå detaljer.
    Lycka till!

• Ellais

ett litet tips, köp en vit klänning med snörning och byt ut bandet till ett blått sidenband. Om du vill ha blå detaljer så kan du köpa strass-stenar (swarowski) och limma fast dem runt de brodyrerna som finns! Det finns swarowski i olika storlekar.

• Nordiskbrud

Till förra gången vi planerade bröllop lät jag sy upp en klänning i Asien, precis som du beskriver fast även med lite guldbroderier. Blev jättefin men modellen passade inte mig alls (och den passar inte heller det tema vi har nu så jag är på jakt efter ny klänning).

Många kinaföretag kan ju sy upp efter din önskemål. Kan fixa bilder på min andra om du vill se.

• Mmmajsan

Tack för alla tips! Nog har jag fått lite idéer allt!
    Just nu står vi och väger om vi ska ha traditionellt bröllop med sedvanlig bröllopsklädsel (då dessa klänningar ni tipsat om passar ypperligt) eller om vi ska ha en liten informell vigsel med endast familjerna närvarande. Och blir det så, blir det nog en enklare klänning, som en lite exklusiv sommarklänning, samt vanlig kavaj med matchande skjorta och slips.

Sen finns en liten till, trivial kanske, detalj. Vi har två barn som också ska kläs. Ena barnet, en dotter, är rödhårig med gröna ögon... Jag är ljusblond och blåögd. Vi klär inte riktigt i samma färger, kan man säga. Blir det en traditionell vigsel så vore det ju fint om barnen också hade matchande kläder eller detaljer på kläderna. Ska vi då ha vitt-blått som tema, så passar det inte så bra på dottern. Hon klär bäst i höstfärger och inte så bra i pasteller (som passar mig). Ja tänk vilka värdsliga bekymmer man kan ha...

• Nordiskbrud

Skulle ni inte kunna vända på barnens klädsel och låta henne ha en mörkblå klänning med vita eller gulddetaljer? Är själv rödlätt i hårfärg och passar väldigt bra i mörkblått de behöver ju inte vara klädda i vitt eller ljusblått tex.

Svar på tråden Tips på blå-vit brudklänning?