• sjm010

bra ideer om billiga fotografier

Jag och min fästman kommer att ha en väldig privat vigsel, bara några personer där. Jag har ingen stor budget kring fotografierna men jag vill ändå att dagen fotograferas fint. Har ni några ideer???? Jag tänkte ett tag kanske kolla med fotograf skolor om de har en elev som kan tänka sig gör det grattis bara för att få lite foto till portföljen??? Har någon gjort något sånt, och i så fall ur gick det? Alla ideer är välkommna... Tack!

• Svar på tråden bra ideer om billiga fotografier
  • sjm010

Jättebra tips! Tack. Flera ideer???

• sjm010

ConnyD... jag finns i Stockholm. Vigseln kommer att vara antingen i Stockholm eller Visby

• KatjaB

ingen god vän som är duktig på att plåta?

• jantingstrom

tricket är att man inte får tipsa här utan att riskera att bli avstängd.

men tidigare länkar är ett ganska bra tips.

• 22 juli 2009
    jantingstrom skrev 2009-07-24 14:51:02 följande:
    tricket är att man inte får tipsa här utan att riskera att bli avstängd.men tidigare länkar är ett ganska bra tips.
    Jo men tipsa får man väl, så länge man inte tipsar om sig själv?
  • jantingstrom

tveksamt, man får inte tipsa om sin eventuella polare som e bra, eller om det är en mindre firma. men däremote om det är något som e superstort , ex om Ikea skulle ha fotografer hade jag fått rekomendera dom..

fast det finns många som skall gifta sig som inte vill eller kanske inte har råd att anilita någon stor, känd fotograf så kan man inte få tips om detta.

ganska kasst tycker jag.

22 juli 2009 skrev 2009-07-24 14:55:54 följande:

Jo men tipsa får man väl, så länge man inte tipsar om sig själv?
  • ogiftnickenyfiken

Jag kollade på modellbilder.se
    Jag fick nåt napp men det löste sig ändå.
    Det tråkiga där var att jag blev så otroligt påhoppad av vissa medlemmar.
    De tyckte att jag hade sjukit så lågt som ens kunde hinta nåt om att man ville att ngn skulle göra det för en billig peng eller t o m gratis för att få lite bilder till sin portfölj.
    De skrev verkligen elaka saker till en

Så det slutade med att min bästa vän följde med till Gbg där vi annars skulle vigas helt i smyg.
    Så hon fotade lite med en systemkamera och det bilderna dög perfekt åt oss.
    Sen blev det ju såklart inga proffsbilder men vi var ändå nöjda.

Det var skönt att ha ngn man kände som fotade och som sa att vi skulle posa si eller så

Lycka till

Svar på tråden bra ideer om billiga fotografier