• shakynose

Presentpanik!

Ska på bröllop i övermorgon, känner inte brudparet så jätteväl och de har inte skrivit något om presenter (och jag har glömt att fråga) så vad kan jag ta med mig? Finns det något som gör ALLA glada? Hjälp mig, snälla, har ju bara imorgon på mig att handla...

• Svar på tråden Presentpanik!
  • 090829 brud

en bättre flaska skumpa, och så gör ett fint kort där du skriver när flaskan får öppnas...

• roodeberg

Köp en skål, typ Marimekko-skål (vet du vilka jag menar?) och fyll med godis, typ geléhjärtan med tanke på dagen till ära.

= Alltså en skål med godis...

• shakynose
    roodeberg skrev 2009-07-23 13:21:49 följande:
    Köp en skål, typ Marimekko-skål (vet du vilka jag menar?) och fyll med godis, typ geléhjärtan med tanke på dagen till ära.= Alltså en skål med godis...
    Menar du de som har fot? De är ju snygga faktiskt...
  • annafogel

jag skulle iaf bli glad om jag fick en sån marimekkoskål, de är ju superfina! och vill man lyxa lite extra kan man ju fylkla den med nån fin ekologisk choklad!

• Moirie

Presentkort på Ikea brukar de flesta få använding för.

• galaxen

Jag brukar köpa nåt som smakar gott, t ex smaksatt kaffe,några goda praliner och italienska skorpor + nån fin servettpaket kanske och ett par fräsiga kaffemuggar. Slå in allt i en cellofanpåse med ett vackert band.

• shakynose

Det med ätbara presenter har jag tänkt på, men jag vet ju ingenting om allergier eller så, så det känns rätt hopplöst.

• roodeberg

Ja, det är just de där som finns i femtitolv olika färgställningar, som påminner lite om de skålar som farmor hade på vardagsrumsbordet. Lite fulsnygga om ajg får säga det själv. Fyll den med praliner eller något som inte smälter bort i värmen. Det är en lagom personlig sak att ge bort som inte kan gå fel.

Supersnygga, jag älskar de!

• EhjärtarE

Vill du ge något som ALLA uppskattar så är det pengar eller möjligtvis ett presentkort som gäller...

• galaxen
    shakynose skrev 2009-07-23 13:54:58 följande:
    Det med ätbara presenter har jag tänkt på, men jag vet ju ingenting om allergier eller så, så det känns rätt hopplöst.
    Kaffe brukar alltid gå hem. Man kan ju hoppa över det ätbara och köpa lite snygga servetter och ett par fräsiga koppar eller muggar.
Svar på tråden Presentpanik!