• SoonMissB

    Anmälan om efternamn

    Tjoho,
    När man skickat in anmälan om efternamn, får man hem någon bekräftelse eller något sen då när det blivit registrerat, eller vad händer?
    Eller händer det inget, förrän efter vigseln är gjord?
    Skickade in anmälan för typ 2 veckor sen eller nåt sånt.

  • Svar på tråden Anmälan om efternamn
  • 20090725

    vi skickade in samtidigt som hindersprövningen, å då står det en liten notis på det ena pappret att anmälan om efternamnsbyte är gjort....

    vet dock inte hur det e om man inte skickar in dem samtidigt!

  • SoonMissB

    det gjorde vi med, samtidigt som hindersprövningen, men av nån outgrundlig anledning blev bara hindersprövningen behandlad, ej efternamnanmälan, trots att de låg i samma kuvert.

    Så jag fick skicka in en ny anmälan..

  • SoonMissB

    jo förresten, du skickade både hindersprövningen o efternamns anmälan till inläsningscentralen då va?

  • 20090725

    yes.... allt i samma kuvert...

    men ring å kolla att de har fått in den!

  • Nanne84

    Jag skickade inte med den med hindörsprövning så på mitt intyg står det att jag ska lämna anmälan av efternamn till den som viger oss samtidigt som hindersprövningen lämnas

  • Annecarin

    Jag skickade in det igår, vi gifter oss 1/8 2009. Har haft beslutsångest om hur jag ska göra, behåller mitt g:a namn som mellannamn.

  • sarasarasara
    SoonMissB skrev 2009-07-23 12:59:09 följande:
    det gjorde vi med, samtidigt som hindersprövningen, men av nån outgrundlig anledning blev bara hindersprövningen behandlad, ej efternamnanmälan, trots att de låg i samma kuvert.Så jag fick skicka in en ny anmälan..
    Precis så blev det för oss också. Borde väl ringa och kolla hur det står till, men jag har bara inte orkat.
Svar på tråden Anmälan om efternamn