• Jörgens fru

Fel blommor!!

Det här är ta mig fan i mig inte sant! Beställde blommorna i februari.

Gifter mig på lördag och idag ringde blomaffären. Blommorna jag ska ha, har kommit, men i helt fel stl!!! Ska ha fem stora blaffiga kallor, det hade kommit 10 plutti småa!
    "ingen fara, vi ordnar det här" sa dom när dom ringde. Åkte dit och såg fanskapet! Kände mig nästan gråtfärdig. Det var ju verkligen inte som jag hade tänkt mig! Är försent att beställa nya. Skyller på att leverantören har skickat fel.
    Hon ringde runt och hittade tre st i grannstaden i rätt stl, så nu får jag en fjuttig bukett, dock i rätt stl på blomman, men i fel antal. + att brudgummens corsage inte är i samma stl som buketten.
    Den är så liten att den knappt kommer synas på kavajslaget.

Är ju knappast det här man vill ligga sömnlös sista nätterna för.
    GAH! Jag blir galen!

• Svar på tråden Fel blommor!!
  • Humlan66

Neeej stackare . Buketten är ju viktig så jag förstår dig . Du får dock inte låta detta förstöra eran fina dag

Lycka till på lördag

• Sister of the Night

Tråkigt, men er florist har ju verkligen ansträngt sig för att rätta till problemet.
    Visst är buketten en viktig detalj, men inte den viktigaste väl?

• kikki kikki

En undran bara.
    kan du inte kolla och se om det finns konstgjorda kallor??

• Jörgens fru

Jo, nog finns det plast/tyg kallor. Men jag hatar tygblommor av alla slag. Lågbudget, PRO, tja, inte min stil.

Men har jag beställt 5 så är det 5 och inte 3 kallor.

• popcorn o dip

Tråkigt för dig...Skulle du inte kunna mixa de stora och små så du får den volymen och känslan på buketten du ville ha? Eller var antalet viktigt för dig? Det kan bli snyggt när man kombinerar stort och smått så får man lite kontraster...

hoppas det löser sig!
    Kram

• roodeberg

jaa, en mix av stora och små skulle väl vara snyggt!! Det tror jag på! Och som Humlan66 sade, låt inte detta sabba dagen, det finns så mycket annat bra att fokusera på.

• passionsblomman

Tyvärr är det här sådant som kan hända och man står som florist helt frustrerad och galen för man själv har ju ente gjort misstaget, utan de i leden före en själv, men man fårrrrrr ändå stå för det inför kunden. Det är hemskt.

Men var bor du någonstans? För det BORDE finnas möjligheter för de här leverantörerna att gottgöra floristen och dig genom att på något sätt få fram blommorna, om så tidigt lördag morgon.

• annanilsson78

Det blev lite fel när min bukett skulle göras oxå...

Men det blev i slutändan jättebra ändå!

Jag kan ÄNDÅ varmt rekommendera den florist som gjorde min bukett eftersom jag vet att hon hade beställt rätt och det var inte hennes fel.

Hoppas detta inte förstör din dag! Lycka till på lördag.

• Frulle

Nu får den stackars floristen lägga till sin fantasi! Hon kan väl fylla ut med något annat??

• Jörgens fru

Har pratat med henne idag. Hon ska göra den så maffig som det bara går. Så jag gav henne lite fria händer, för som det känns nu, då kan det då inte bli värre. Ska få se resultatet i morgon+att jag ska förhandla till ett bättre pris. För i slutändan så är det ändå inte det jag har beställt.

• Frulle

Jag tror det blir jättefint!! Du får försöka sudda ut bilden du hade innan.. Så du inte blir så jättebesviken..
    Ibland händer olyckor. Du kommer skratta åt detta sen!

• popcorn o dip

Ja precis! Du kommer att bli gift med den du älskar ändå oavsett hur buketten ser ut...Det blir bra i till slut.
    Ha det gott!

• passionsblomman

Ja, det är viktigt! Du hade en bild och beställning efter det du sett inom dig. Nu är det allra bästa om du kan se det du har framför dig och släppa den andra bilden och låta den här buketten vara så vacker som den nog faktiskt antagligen är.

Frulle skrev 2009-07-24 08:11:40 följande:
    Jag tror det blir jättefint!! Du får försöka sudda ut bilden du hade innan.. Så du inte blir så jättebesviken..Ibland händer olyckor. Du kommer skratta åt detta sen!
  • Birana

Ska du betala för blommorna? Jag hade ju sett till att få det gratis!!

• Frulle

Varför då? Gratis kan man väl inte få det heller.

Birana skrev 2009-07-26 19:47:06 följande:
  • Sister of the Night
    Birana skrev 2009-07-26 19:47:06 följande:
    Blommorna kostar ju fortfarande även om de inte tillfullo överensstämmer med beställningen. Arbetstiden likaså.

Något lägre pris går möjligen att motivera men att få en proffsigt bunden brudbukett helt gratis är nog lite väl mycket att förvänta sig!
Svar på tråden Fel blommor!!