• vintage

    Släkt som tackar nej:(

    Vi skickade ut våran inbjudningskort i god tid(ca 2,5 mån innan)vi ska ha själva vigseln innan med familjerna och bjuder till bröllopsfest 1 vecka efter. Det blir precis som en "riktig" bröllopsfest med middag o tal o allt sånt.

    För det 1a så var släktingarna helt sena med o svara och sen när dom gör det typ 1 vecka för sent så skriver dom bara; tack men vi kan ej komma. Vi har jättebra kontakt så jag blir så ledsen, vet inte varför? ÅÅåh, så irriterande, vi hade ju massa som vi fick "välja bort" för vi blev för många.... och så blir det så här. Jaja, bara tvungen o klaga av mig lite.

  • Svar på tråden Släkt som tackar nej:(
  • mittid

    Välj in dem ni ville ha med.... det finns ingen anledning att inte bjuda en andra runda när det finns plats att bjuda... ring o bjud och säg att dem står på önskelistan för dem ni vill bjuda men att det var släkten som av naturliga skäl kom före... och att nu när det finns plats pga några avhopp, kan ni och vill ni bjuda in dem och att ni skulle bli jätteglada om de kan/vill komma... Så gjorde vi och våra vänner blev jätteglada och kom mer än gärna och det blev en kanontrevlig/glad fest!

  • mittid

    Gräm er inte för dem som inte kommer... gläds med dem som kommer!!

  • popcorn o dip

    Ja precis! Sen eftersom ni har bra kontakt så kan du ju ringa och prata med dem, så kanske du förstår varför de tackade nej.

  • Heloise

    Jag vet hur det känns bara en av mina 3 systrar kommer, en fick inte hundvakt och den andra kanske ska spela golf, inte en turnering eller nått utan hon kanske bara får en bra tee off tid eller vad fan det heter.

    Men 2 mindre, så då bjöd jag två härliga nyblivna vänner ist för tråksyrrorna.

  • Lindbergs fru

    Har trubbel med mamma. Hörde att hon hade negativa åsikter om mina val inför vårt bröllop som är om tre veckor. Jag ringer upp och frågar vad hon menar. Då är jag obekväm och nu ska hon bojkotta bröllopet... Suck... vad hände...

  • Sister of the Night

    Tja, spela en runda golf istället för att gå på sin syrras bröllop låter ju onekligen som lite tråkig attityd. Men vad skulle systern med hund göra om hon inte får tag i någon hundvakt?
    Man kan ju inte gärna lämna den i sticket heller.

  • vintage

    Har fått reda på att ena släktingen inte fått inbjudan, iaf säger hon det... Sååå trist om det är så att posten haft bort den.

  • Maalina

    HUNDVAKT? Herregud, då hade jag blivit mer än måttligt förbannad!

    Till ts; jag håller med mittid... Bjud in alla dom som du vill ha där, jag tror att de förstår att släkten blir bjudna i första omgången ;)


    Heloise skrev 2009-07-22 12:21:16 följande:
    Jag vet hur det känns bara en av mina 3 systrar kommer, en fick inte hundvakt och den andra kanske ska spela golf, inte en turnering eller nått utan hon kanske bara får en bra tee off tid eller vad fan det heter.Men 2 mindre, så då bjöd jag två härliga nyblivna vänner ist för tråksyrrorna.
  • Heloise

    Nja fast det var väl mer så att det inte fanns ngn som var tillräckligt bra enligt henne för att ta hand om 2 hundar i 1 dygn. Hon ville inte lämna in på hundpansionat heller; då vill man inte komma men man är för fjantig för att säga det
    Sister of the Night skrev 2009-07-22 19:03:39 följande:


    Tja, spela en runda golf istället för att gå på sin syrras bröllop låter ju onekligen som lite tråkig attityd. Men vad skulle systern med hund göra om hon inte får tag i någon hundvakt?Man kan ju inte gärna lämna den i sticket heller.
  • Maalina

    Agree! Blir man inte väldigt besviken på sina systrar när de tackar nej till ens bröllop med sådana löjliga skäl?


    Heloise skrev 2009-07-31 10:14:52 följande:
    Nja fast det var väl mer så att det inte fanns ngn som var tillräckligt bra enligt henne för att ta hand om 2 hundar i 1 dygn. Hon ville inte lämna in på hundpansionat heller; då vill man inte komma men man är för fjantig för att säga det Sister of the Night skrev 2009-07-22 19:03:39 följande:
  • Heloise

    Jo då, känner kanske att de lagt ribban och nu rättar vi oss efter det. Kan tillägga att hon inte ens skickat ett kort, eller ringt...


    Maalina skrev 2009-07-31 12:16:08 följande:
    Agree! Blir man inte väldigt besviken på sina systrar när de tackar nej till ens bröllop med sådana löjliga skäl?
  • valkyriana
    Heloise skrev 2009-07-22 12:21:16 följande:
    Jag vet hur det känns bara en av mina 3 systrar kommer, en fick inte hundvakt och den andra kanske ska spela golf, inte en turnering eller nått utan hon kanske bara får en bra tee off tid eller vad fan det heter.Men 2 mindre, så då bjöd jag två härliga nyblivna vänner ist för tråksyrrorna.
    Hundvakt och golf... FY FAN Antar att du inte har världens bästa kontakt med dina syrror....
  • Heloise

    inte längre


    valkyriana skrev 2009-07-31 15:26:02 följande:
    Hundvakt och golf... FY FAN Antar att du inte har världens bästa kontakt med dina syrror....
  • Mammilon

    Visst blir man besviken. Jag hade lite samma problem, fick till slut c:a 15 avhopp och kände då att det fanns en massa folk man hellre hade bjudit... Tyvärr kunde vi inte med att bjuda fler en månad före bröllopet (de har ju inte vett att tacka nej i god tid heller) så det blev tomma platser istället. Bjud fler, det kanske är lite jobbigt just nu, men jag tror inte att ni ångrar er i längden.

  • valkyriana
    Heloise skrev 2009-07-31 15:34:31 följande:
    inte längre
Svar på tråden Släkt som tackar nej:(