• Söderlundskan

Ni som inte har/ inte ska öppna presenterna på festen..

Hur lade ni upp det?
    För min o sambons del så skulle det var underbart att få sitta i lugn o ro på typ hotellrummet o öppna presenter =)

Hur löste ni det,lr ska ni lösa det rent praktiskt med presenterna? Får alla lämna på ett bord o ni packar med er alla oöppnade presenter när ni går, eller hur hade/har ni tänkt?

• Svar på tråden Ni som inte har/ inte ska öppna presenterna på festen..
  • Energy

Vi öppnade paketen på hotellrummet på natten (jag kunde inte hålla mig) och pengarna öppnade vi två dagar efter när vi var ensamma.

Vi hade ett presentbord och när middagen var över bar serveringspersonalen upp allt till vårt hotellrum.

• Energy

Bör dock skriva att vi fick 3 paket eftersom vi önskat oss bara pengar och jag blev så glatt överaskad att jag inte kunde hålla mig.

• Söderlundskan

hihi =) Va kul! Vi har också önskat kuvert, men vet även att vi kommer få nåt paket också.. =)

• HomerSimpson
    Energy skrev 2009-07-21 22:29:04 följande:
    Vi öppnade paketen på hotellrummet på natten (jag kunde inte hålla mig) och pengarna öppnade vi två dagar efter när vi var ensamma.
    Så ni var inte ensamma på hotellrummet på bröllopsnatten?
  • Energy
    HomerSimpson skrev 2009-07-21 22:58:49 följande:
    Så ni var inte ensamma på hotellrummet på bröllopsnatten?
    I början av b-natten så skålade vi i bubbel med min syster och min bästa vän. För min syster och jag var dom enda som inte hunnit prata med varandra på heeeeela dagen. Så vi bjöd in dom två på bubbel och så skålade vi. Sen blev vi ensamma men just bröllopsnatten är inte så magisk som alla tror. Jag tycker morgonen efter är den mest magiska.
  • Fenixx

på dem bröllop jag varit på där paret önskat sig pengar/presentkort så har det alltid varit några presenter ändå.

• sarasarasara

Vi ska ha ett presentbord, och får presenterna hemkörda under kvällen. Vi ska sova hemma på bröllopsnatten och jag längtar redan till morgonen efter, när vi ska dricka skumpa och öppna paket i sängen!

• Anmy

Vad skönt att höra att det finns fler som inte öppnat paket på festen.

Fick lite ångest när jag km på att man kanske måste stå där och säga Oooh och Aaah när man öppnar paket med saker man kanske inte vill ha :)

Men med ert "stöd" öppnar vi dem dagen efter :)

• sarasarasara

Tror att flera kanske kommer att vara lättade över att ni inte öppnar dom på kvällen, av två anledningar. Den ena är att det lätt kan avbryta festen och bli lite långrandigt, och den andra är att de slipper få prestationsångest när alla andra "gett så bra presenter". Man vill inte gärna vara den som ger dom Den Andra Brödrosten

• sarasarasara

Just det, vi kommer att skriva personliga tack i tack-korten. "Stort tack för brödrosten, den kommer att ge oss många mysiga frukostar", eller nåt. Förhoppningsvis lite fyndigare dock, orkar inte tänka nu! Men då visar man att man lagt märke till vad varje enskild person har gett en, och att man är glad över det! Bra va?!

• AnNiLjung

Vi öppnade inte heller på festen, hade nog blivit ett riktigt "party dödar" moment och förstört den fantastiska stämningen vi hade under middagen. Mina föräldarar hade istället erbjudit sig att arangera en brunch för de närmsta dagen efter. Vi sov hemma på natten och bor ganska närma mina föräldrar så därför passa detta oss jätte bra. Var oxå kul att träffa några av släkten och vännerna igen dagen efter och kunna prata om bröllopsdagen om allt som hände osv.

Svar på tråden Ni som inte har/ inte ska öppna presenterna på festen..