• JochD4ever

    kan det sluta regna!!!

    Nu är det bara dagar kvar och jag är trött på att det bara regner hela tiden!!!
    Nu ska jag sticka ner till stan och köpa paraplyer.

    Någon mer än jag som är trött på den svensk sommaren?

  • Svar på tråden kan det sluta regna!!!
  • 20090725

    här e en till... men på lördag enligt yr.no skall det vara sol mitt på dan i göteborg på lördag.... å jag håller tummarna för att det stämmer...

  • Snufflan

    Men regn i brudkronan betyder lycka och rikedom så förakta inte lite regn. Vi hade regn hela dan vi gifte oss och det var hur lyckat som helst ändå, var så lycklig då så vädret spelade just ingen roll.

  • agtiwi

    Är också trött på allt regnande.. Visserligen är det lite mer än 2 veckor kvar tills vi ska gifta oss, men kan ändå inte låta bli att oroa mig för om det kommer spöregna då. Håller tummarna för att ni trots allt får fint väder på er stora dag!!

  • Frulle

    Ja lite regn ska ju betyda tur säger dom. V hade dock SPÖREGN från att vi vakna på morgonen tills vi gick och la oss. Det var faktiskt skittrist!!!

  • nennesjuttioåtta

    enligt våra foton så regnade det tydligen på vår bröllopsdag också (kameran ljuger aldrig??). För övrigt så vann vi 289 miljoner kronor på Lotto veckan efter. Nääääääääähahahhahahah!!!

    Men oroa dig inte TS, det kommer bli lyckat även med regn!!!

  • Dristig

    Har i vanliga fall inte så mycket emot regnet men vi ska ju ha vigseln och picknick med grill utomhus så ösregnar det blir det en snabb vigsel och mängder av mat över... gift blir jag nog iaf men synd om alla gästerna som åkt så långt ifall det vräker ner... Äh.. men 8/8 är en solig dag, eller hur?!

  • Fenixx

    en vän gifte sig i helgen som var och det regnade nästan hela dagen, så blir nog ett väldigt lyckligt äktenskap.

    men visst är det tråkigt med så mycket regn... dock har vi soligt här idag.

  • GbgHelena

    För mig kändes som att ALLT hängde på vädret eftersom vi skulle ha ett utomhusbröllop. Satt och kollade väderprognoser flera gånger om dan i två veckor. Vi köpte två jätteparasoll på rea på Överskottsbolaget (3,5 meter i diameter) som gästerna kunde stå under. När bröllopsdagen kom hällregnade det... Men det blev hur fint som helst! Jag och min man kände oss som filmstjärnor med våra stora svarta paraplyer. Det blev nästan häftigt med alla parasoller och gästerna stod tätt ihop. Som tur var blåste det inte och det var typ 22 grader. Det är ok mer regn!

  • Burre Präst

    Nu kanske ni tycker jag är en gnällig gubbe, men jag förstår inte riktigt hur man planerar en utomhusvigsel i Sverige utan att ha en ordentlig reservplan. Att det regnar på sommaren här är ju inte direkt ovanligt.

    Jag har haft några brudpar som funderat på utomhusvigsel och jag inte något teologiskt emot det, men jag brukar alltid påpeka just detta att vi bor i den del av världen där det mycket väl kan regna, blåsa 20m/s och vara 10 grader en sommardag i Sverige.

  • mittid

    Kan bara hålla med till 100% där... !!

    Burre Präst skrev 2009-07-22 11:33:47 följande:


    Nu kanske ni tycker jag är en gnällig gubbe, men jag förstår inte riktigt hur man planerar en utomhusvigsel i Sverige utan att ha en ordentlig reservplan. Att det regnar på sommaren här är ju inte direkt ovanligt.Jag har haft några brudpar som funderat på utomhusvigsel och jag inte något teologiskt emot det, men jag brukar alltid påpeka just detta att vi bor i den del av världen där det mycket väl kan regna, blåsa 20m/s och vara 10 grader en sommardag i Sverige.
Svar på tråden kan det sluta regna!!!