bordsplacering, på vilken sida sitter kvinnan om mannen
har för mig att kvinnan sitter till höger om mannen men är osäker.. någon som vet???
tacksam för hjälpen!!
har för mig att kvinnan sitter till höger om mannen men är osäker.. någon som vet???
tacksam för hjälpen!!
bruden sitter till hoger om mannen
Jag brukar tänka på ordet vänsterprassel. Det är ju när mannen vänslas med kvinnan till vänster om sig (dvs kvinnan som INTE är bordsdam).
Brödet till vänster och bröna till höger... På så sätt vet man ju tom vilket kuvertbröd som är ens egna så man inte äter upp någon annans mat (!)
På mannens högra sida eller sett framifrån????
Låt oss säga att du är kvinna vid bordet. Till vänster om dig sitter din bordsherre.
Den var ny - "bruden till höger och bullen till vänster" har jag hört (fast innebörden är ju densamma).
sett från vilket håll??
Mannen har kvinnan till höger om sig. När han sitter vid bordet sitter kvinnan på hans högra sida.
Om du är kvinna och sitter vid bordet har du din bordsherre till vänster om dig.
Alltså; om herren sitter ner vid bordet har han sin bordsdam till höger om sig
=> om herren tittar ner till höger ser han bröna (brösten) på sin bordsdam, om han tittar på bordet och lite till vänster så ser han sitt kuvertbröd som han får äta.
Tittar han rakt fram och nedåt ser han rakt ner i urringningen på damen mitt emot och kan då klassas som en tölp.
Hahaha!!!
Här finns väl inga fler frågetecken att räta ut nu va?
ok jag förstår!!!! hahahaha