• Fides spes carita­s
    Äldre 20 Jul 11:07
    2172 visningar
    7 svar
    7
    2172

    Vi ska gifta oss men var börjar man?

    Jag och min sambo ska gifta oss, iofs inte förren 2011-06-11 men man vilja börja drömma lite smått

    Undrar i villken ände man börjar?
    Hihi, kanske konstig fråga men det här är ju en hel djungel.

  • Svar på tråden Vi ska gifta oss men var börjar man?
  • lillal­yckan
    Äldre 20 Jul 11:11
    #1

    Börja med att kika på var ni vill ha festen nånstans, det som är skönt med att vara ute i god tid är att man får en massa tid att drömma sig bort
    Många festlokaler blir uppbokade 1 1/2 år i förväg vilket kan vara bra att veta om det är en sån man fastnar för.


  • kikki kikki
    Äldre 20 Jul 11:14
    #2

    Ja kyrka och lokal är väl det man börjar med...sen kan man ta det lugnt med det andra

  • Ne11ie
    Äldre 20 Jul 11:15
    #3

    Några punkter som ni kan fundera på är exempelvis:

    * Val av eventuellt tema
    * Val av kyrka
    * Val av lokal/plats
    * Val av mat
    * Se över vilken typ av klänning du vill ha (det finns hur många som helst ;P )
    * Val av vigselringar
    * Se vilken typ av frisyr du vill ha
    * Gästlista

    Ett tips som är bra när ni vet så långt innan är att hålla koll på reor och erbjudanden!
    Om du exempelvis ser att de säljer ut champagneglas eller dylict så slå till redan nu, inte roligt att ha alla kostnader på samma gång.

  • Ysolla
    Äldre 20 Jul 11:17
    #4

    Jag säger som dom andra, börja med att boka kyrkan och festlokalen.

    sen kan ni leta runt på nätet efter massa inspiration.
    Ringar, klänning, kläder till mannen, mat, frisyrer, dukningar...ja allt!

  • Fides spes carita­s
    Äldre 20 Jul 11:36
    #5

    Ja det blir en hel del att fixa.
    Vi tänkte hitta en lokal och boka kyrka.
    Resten får vi ta allt eftersom. Det är ju ett tag kvar

  • PennyJ­enny
    Äldre 20 Jul 12:48
    #6

    Eftersom ni har bestämt er för ett datum redan nu, titta då på flera alternativ för både kykrka och lokal att ha som back-up. skulle ju vara tråkigt om ni spetats in er på något så här långt i förväg och så hinner ni ändå inte först när ni kan boka (många kyrkor tex kan man inte boka mer än ett år innan) och inte vill ändra på själva datumet.

  • Äldre 24 Aug 10:06
    #7

    Jag började kolla klänningar direkt vi bestämt datumet i våras ;) Vi har det bra som har 2 år på oss att fundera o klura, då kan man ta det som det kommer. Ex. så slog det mig en dag när jag satt hos föräldrarna brevid mammas brukorkidé att den ska bli vårt tema :)

Svar på tråden Vi ska gifta oss men var börjar man?