• dansdotter

svarta blommor???

Hjälp!!!
    Jag försöker att hitta någon typ av svart blomma.
    En enkel men fin.
    Någon som kan hjälpa mig med detta???

• Svar på tråden svarta blommor???
  • MV85

Svarta rosor finns ju.. Vet inte om de är färgade eller om de är det naturligt dock...

• dansdotter

Tack det tänkte jag inte på men skulle nog vilja ha något annat tror jag. Rosor passar inte brudparet i fråga som ska gifta sig där jag håller i planeringen.

• Cantaton

Det var min tanke också. Såna där som är så mörkt mörkt lila att de kan upplevas som svarta.

mittid skrev 2009-07-19 17:40:14 följande:
    Kallor... kanske?
  • Kallemero79

Ja, jag så jättefina svarta callor hos min florist!

• 27juni2009

svarta är dem inte, mörkt mörkt röda i så fall. men kan ni inte ha svart med något annat än blommorna? o köra blommor i annan färg?

• Humlan66

Dom flesta blommor har antigen fått stått och dragit i sig karamellfärg elelr blitt sprayade,- så det är ju en ide ni kan göra om ni vill ha en blomma i en färg ni inte hittar el så
    Speciellt rosor görs på detta viset

• passionsblomman

Jo, det har faktiskt kommit en kalla som är så himla mörk att den ser overklig ut. Den är asvartare än de som hittills funnits. Såklart minns jag intenamnet nu bara för det...
    Måste kolla upp det och återkomma.

27juni2009 skrev 2009-07-20 08:32:26 följande:
    svarta är dem inte, mörkt mörkt röda i så fall. men kan ni inte ha svart med något annat än blommorna? o köra blommor i annan färg?
  • Kallemero79
    passionsblomman skrev 2009-07-20 10:25:57 följande:
    Jo, det har faktiskt kommit en kalla som är så himla mörk att den ser overklig ut. Den är asvartare än de som hittills funnits. Såklart minns jag intenamnet nu bara för det...Måste kolla upp det och återkomma.
    Det var säkert den min florist hade, för de hade ställt fram den speciellt å visade upp den. Himlans fins var den!!!!!!!
  • 27juni2009

jag syftade på rosen, tror de e black baccara de pratade om o den e ju inte svart sen att de kommit en svart kalla hade jag ingen aning om e ju ett atg sen man jobbade som florist;)

• Bobou

En svart iris? Den kanske inte är tillräckligt mörk, men ack! vilken snygg blomma!

• passionsblomman

Jaså ojsan sorry, *total förvirring*

27juni2009 skrev 2009-07-20 11:05:47 följande:
    jag syftade på rosen, tror de e black baccara de pratade om o den e ju inte svart sen att de kommit en svart kalla hade jag ingen aning om e ju ett atg sen man jobbade som florist;)
  • Jen09

De jättemörka kallorna är verkligen kanonfina tycker jag!

• dansdotter

Hej Tack för all hjälpen! Det blir nog kallan. Jag vet vilken det är. Har tittat på den. Så det får nog bli den. För den är fin när den står själv med. Med något grönt eller någon vit tråd med pärlor om

Svar på tråden svarta blommor???