• Blivandefrueriksson

Recept på kyckling som marineras varm efter tillagning.

Letar efter ett recept på kyckling som jag fick för några år sedan. Tyvärr har recptet försvunnit och jag är så besviken Det var så gott och enkelt.

Kommer ihåg att man körde kycklingen i ugnen och sen efter så la man den i marinade. Marinaden var typ olika örter och vinäger och olja har jag för mig?!

• Svar på tråden Recept på kyckling som marineras varm efter tillagning.
  • galaxen

Kan det möjligen ha varit en senapsmarinerad kycklingfilé?

Den steker man först på spisen (hela fileerna) och sedan steker man klart den i ugnen. Därefter skär man filén i skivor och lägger upp på serveringsfatet. Man gör en marinad av olja, fransk senap (typ Dijonsenap), kapris och gräslök. Häller detta över fileerna som får dra några timmar (godast över natten). Vid serveringstillfället häller man över ytterligare marinad och dekorerar med hackad gräslök och skivade rädisor.

Mycket gott!

PS!
    Jag kan plocka fram receptet om du känner att detta kan vara bra. Har själv gjort den flera gånger och den har varit mycket omtyckt.

• Blivandefrueriksson

galaxen tack så mycket men hittade ett inne på en sida sen som var liknande det jag tänkte på. Jag tyckte det var jätte gott men sambon tyckte inte om kall kyckling

Svar på tråden Recept på kyckling som marineras varm efter tillagning.