• Småland09

Presenter till de som hjälpt till

Vi tänkte fixa ngn present till de som hjälpt till vid planering etc. Någon som har några tips?
    Vi funderar på typ Smartbox (upplevelser), t ex spa till tärnan, hotellweekend till toastmastern etc etc...

Vi kommer även betala deras hotellvistelse.

Några tips?????

• Svar på tråden Presenter till de som hjälpt till
  • Hemlig2009

Vi gav en Smartbox (middag) till min kompis som sminkade mig. Vårt toastmasterpar (min syster och hennes man) tar vi till Liseberg och bjuder på övernattning, inträde och middag. Prästen (släkting) fick ett blombud någon vecka efter.

• passionsblomman

Oj vilka fina och generösa presenter!

Jag har hjälpt till en del på lite olika bröllop och har inte just brukat få något sådär, och aldrigt tänkt på det heller. Men skulle jag tex bli bjuden på en god middag hemma hos brudparet inom en snar framtid hade jag blivit jätteglad.

• Vid havet

Vi tänkte nog bjuda folk på middagar som hjälpt till lite extra. Och då kanske ge dem en flaska champagne som extra tack.

Till vårt toastmasterpar som är jätteengagerade och som planerar hela festen åt oss ska vi klura ut något annat, lite mer.

Men det är också svårt att veta var man ska dra gränsen... många av våra vänner har hjälpt till med småsaker. Jätteviktiga saker och gulligt men snart så ska man ju tacka alla lite extra. Tror det får bli till dem som gett väldigt mycket av sin tid och engagemang - som just våra toastmastrar och min brors flickvän som fixar mitt hår och smink.

• 2000 talet

För mig räcker det med ett ärligt och innerligt Tack!... Men en middag i lugn och ro med er hade säkert uppskattats.

• KatjaB

oj vilka påkostade presenter.. själv har jag hjälpt till vid många bröllop och gjort en hel del brudbuketter gratis, de har bara fått betala för själva blommorna men aldrig fått nåt sånt.
    Ett innerligt tack och nöjd brud brukar vara tack nog, men en middag någon gång efter bröllopet vore ju inte helt fel förstås

Gjorde en bruds bukett en gång, min jobbarkompis blivande frus. Och när de på bröllopet stod o tackade alla som hjälpt till med olika saker så tackade de inte mig för att jag gjort brudbukett, tärnbuketter, corsage och dekorationer till lokalen De betalade bara för materialet. Visst, kanske glömde de det bara, men jag blev faktiskt lite sur, ett tack tycker jag man ska ha iallafall.

• passionsblomman

Ja eller hur?

KatjaB skrev 2009-07-16 10:09:01 följande:
    oj vilka påkostade presenter.. själv har jag hjälpt till vid många bröllop och gjort en hel del brudbuketter gratis, de har bara fått betala för själva blommorna men aldrig fått nåt sånt. Ett innerligt tack och nöjd brud brukar vara tack nog, men en middag någon gång efter bröllopet vore ju inte helt fel förstås Gjorde en bruds bukett en gång, min jobbarkompis blivande frus. Och när de på bröllopet stod o tackade alla som hjälpt till med olika saker så tackade de inte mig för att jag gjort brudbukett, tärnbuketter, corsage och dekorationer till lokalen De betalade bara för materialet. Visst, kanske glömde de det bara, men jag blev faktiskt lite sur, ett tack tycker jag man ska ha iallafall.
  • annanilsson78

Jag gav ett pass fodral i läder till mina 3 närmsta vänner som ställde upp med hår/smink, fotografering under festen och toastmadame.

Familjen, min syster och svägerska som sjöng i kyrkan fick inget(!?) Tänkte bjuda dem på middag längre fram.
    Och ett tack i festprogrammet fick ALLA som hjälpt till med något.

Ganska billig present i förhållnande till vad TS tänkt ge... Men vi har ju alla olika budgetar;)

• aussiebruden

Vår tärna och bestman får övernattning på samma hotell som vi bor på. et ganska exklusivt hotell.

Min kompis som ska sjunga i kyrkan har fått bidrag till en klänning och skor som hon ska ha på sig av oss som tack. Hon är nybliven mamma och av min egen erfarenhet så kan det vara svårt att hitta tid och lust till att ställa sig i provrummet. Hon blir jättesnygg!

Toastmadame (brudgummens syster) får ett fint smycke av oss som tack för all hjälp!

• BM2009

Vi ska ge en flaska whiskey till sångaren, ett graverat glas till bestman, en spakorg till toastmadam och en korg med lite massagegrejer till marsalk-tjejen.

Till svärmor (som hjälpt till massor massor) blir det ett hemmagjort presentkort på en teaterföreställning och middag med oss någon gång i höst.

• Stolpen

Vi har tänkt bjuda alla medverkande på middag hemma hos svärmor. Det blir en chilensk traditionell rätt som vi vet att många bett om att få prova:) inget jättestort men ett bra tillfälle att träffas o prata om den gångna dagen.

• Anna Panna

Vi var värdpar på ett bröllop och fick en övernattning på hotel på kvällen efter bröllopet vilket vi uppskattade jätte mycket! Vi funderar nu på att göra samma sak för vårt värdpar men då de bor i en annan stad så kommer de antagligen att komma ner en dag innan och då blir det genast ganska mycket dyrare om man ska ha två nätter... Något vill vi absolut ge dem men det är så svårt!!

• Adagio

Jag har sjungit på ganska många bröllop och de gånger jag inte har fått betalt har jag ofta fått någon liten gåva. Senast fick jag ett presentkort på Ticnet. Det tyckte jag var kanon. En gång fick jag en "korg", med kärlekspasta, kex, marmelad, olivolja... ja, lite sån't. Också personligt och trevligt, med kärlekstema. Lagerhaus säljer just nu röda pastahjärtan, tips, tips.

• Mammilon

Vi gav whiskey till toastmastrarna och fotografen, smycken (likadana som jag hade) till tärnan och manschettknappar (likadana som BGs) till Best Man. Tärna och Best Man fick också frukost på vårt hotell på bröllopsmorgonen. Till föräldrar och sådana medhjälpare blir det väl inramade foton...

Svar på tråden Presenter till de som hjälpt till