• Tea80

    Mellannamn..

    Frågan har säkert ställts många gånger förr...men jag ställer den igen.
    Bådejag o min sambo har rellativt ovanliga efternamn, vill ju ha hans efternamn men tänkte ev ta mitt som "mellannamn"...men räknas det ändå som efternamn,tex m man skall skiva under papper o dyl...måste man då skriva båda?....för i så fall blir det og inget mellannamn för min del eftersom vi har långa efternamn båda två.Nån som har koll??

  • Svar på tråden Mellannamn..
  • HomerSimpson

    När du skriver under saker kan du rita en liten gubbe om du vill, så länge du gör likadant hela tiden.

  • Ne11ie

    Vi har gjort så att vi har hans namn som efternamn och mitt gamla namn som mellannamn.

    Vad jag vet så behöver du ej skriva under med båda namnen, om du skall skriva under "viktigare" dokument så är det väl det efternamn som du/ni valt som skall skrivas, ej mellannamnet med andra ord.

  • Tea80

    ;) glad gubbe får det bli då!!
    Nä jag bara undrar,mina barn har mitt efternamn som mellan namn och när dom får post står det oftast båda "efternamnen"men bara ett förnamn dvs inte deras andra namn....klurit värre..

    om jag tex bokar biljetter i mitt namn...måste då mellannamnet stå med?

  • 20090725

    innan jag gifter min nu, å skall ta bort mitt mellan namn, och byta efternamn.
    så har jag bara andvänt mitt mellan namn när jag skrivit på papper, viktiga som oviktiga! på körkortet står det bara mitt förnamn å mellannamn som underskrift...

  • Tea80

    Nu är papperna inskickade, med både mellannamn och efternamn!!!man kan ju alltid plocka bort mellan namnet sen!!

Svar på tråden Mellannamn..