• Lilla fröken solstråle

Hur gör man?:)

Hejsan!
    Jag har gått i förlovningstankar en längre tid.
    De va nämligen såhär att min sambo och jag har varit tillsammans 1 år den 29/7. Har funderat om jag skulle göra den dagen ännu mera speciell genom att fråga om han vill förlova sig med mig just den dagen i år.
    Kan ju tilägga att han på fyllan friade på midsommar och sedan ha jag frågat i nyktert tillstånd om vi skulle förlova oss via sms.. och han svarade att de skulle vi kunna göra fast inte via sms..

Nu har jag bara dielmmat.. E de ok för en tjej att fråga?
    Verkar de som en bra ide?

Mvh fundersam

• Svar på tråden Hur gör man?:)
  • Jvö

HEj
    Jag var på ungefär samma plan men jag väntade dock längre trots att jag hade tidigare planer. Det är du och endast du som kan avgöra om det är rätt eller fel. Att tjejen frågar är väl helt okej om du frågar mig. Det har ingen som helst betydelse. Så länge som inte ni lever efter traditioner eller liknande.. Känns det rätt så kör du så det ryker. Tvivlar du det minsta så väntar du ett tag tills det känns rätt. 1år är kort tid för många men det betyder inte att det är fel.

• wiii

varför skulle en tjej inte kunna göra det? men håller med din sambo, är väl ändå inget man gör via sms?

• Lilla fröken solstråle

Nej.. helt ritkigt... får väl tillägga att vi kännt varandra i 8 år.. så de e väl inte direkt nytt på det viset:)

• KhiraLii

Lilla fröken solstråle skrev 2009-07-14 10:54:26 följande:

Nej.. helt ritkigt... får väl tillägga att vi kännt varandra i 8 år.. så de e väl inte direkt nytt på det viset:)
    Då är ni lite i samma situation som jag och min sambo. Har pratat om förlovning ungefär sedan månad 4 men väljer att vänta till 1-årsdagen vid alla helgona. Dels för vad omgivningen skulle tycka samt för att kunna spara ihop till de ringar vi vill ha. hade det varit någon annan än denne man så hade jag tyckt det varit tidigt, men nu har vi kännt varandra i 12 år =)
  • bria

Självklart ska tjejen kunna fria! =)

Det enda jag funderar kring är: Vad händer om din sambo också har tänkt fria den dagen iom att han (även om det var på fyllan) redan frågat en gång. Han kanske vill göra det ordentligt, så jag kanske skulle planera för att det kan komma ett frieri från honom men om inget hänt vid midnatt så kör så det ryker ;)

• JustMeAndMyLove

Ja men tänk vad häftigt om båda frågar! Snacka om att träffa rätt ;)

Vill bara s'ga till TS att självklart kan en tjej fråga!
    Lycka till!

bria skrev 2009-07-15 15:49:39 följande:
    Självklart ska tjejen kunna fria! =) Det enda jag funderar kring är: Vad händer om din sambo också har tänkt fria den dagen iom att han (även om det var på fyllan) redan frågat en gång. Han kanske vill göra det ordentligt, så jag kanske skulle planera för att det kan komma ett frieri från honom men om inget hänt vid midnatt så kör så det ryker ;)
Svar på tråden Hur gör man?:)