• Sweetiee

Tjolöholm Slott...

Heeeeej

Jag är sååå glad...har bokat (tillsvidare) Tjolöholm slottet..

Dom tar 1200-1800 / person och dom skulle ordana allt.. sa dom!!
    Så det enda jag skall ordna är bröllopskläder,brudbukett,dj,präst,tårta,
    fotograf..
    Jag undrar är det nån som har haft bröllop där??
    Hur mycket fick ni betala??
    Hur var maten??
    Hur var dukningen??
    Själva stället??
    och spriten..

Har ni kort därifrån??
    Vore tacksam för svar..

• Svar på tråden Tjolöholm Slott...
  • snysop

Oj, 1200 per person?? Det låter mycket det... Vad är det egentligen som ingår då?

• brunetten

Hejsan!

Tittade också på Tjolöholm innan vi slutligen bestämde oss för ett ställe inne i Göteborg. Det som talade emot slottet var att det ligger så långt bort så att alla gäster skulle behöva sova kvar (och jag är inte säker på att det skulle funnit rum till alla). Dessutom så skulle det inte få plats 100 personer i själva slottet utan vi skulle få vara i manegen. Vilket inte är samma sak.

Vi fick dock ett otroligt trevligt bemötande och skulle fått lägre priser än du fått (men det var ett år sedan och det är billigare i manegen). Priset var ca 1100 kr/pers. Att de har fast pris på fri bar tycker jag är bra.

Precis innan jul var jag på privat julfest på slottet och det är underbart. Lokalerna är vackra (lite murriga) men det är pampigt. Trädgården är ju dessutom underbar på sommaren.

Lycka till!

• MarinaI

Jag funderade oxå på Tjolöholm och fick ett jättebra bemötande. Det föll dock på att vår budget inte tillät en så extravagant fest. Jag tyckte det var så bra att man kan ha vigseln i deras kyrka och sedan även spendera bröllopsnatten där. Det är en helt underbar plats!

Lycka Till

• molnis

Hej
    Jag är från kungsbacka (där tjolöholm ligger) men bor i gbg nu. Men Tjolöholms slott är verkligen jätte fint! Jag har inte tänkt att gifta mig själv på några år men har funderat lite. Vi vill inte gifta oss i kyrka utan borgligt men på något fint ställe. Jag satt å tänkte på det för ett tag sedan och kom att tänka på just Tjolöholm. Så det skulle va kul att höra mer om hur det blir=)

• ASFR

vi var på bröllop där förra året och det var jättemysigt och fint. Det var inte fri bra sedan utan det fick man betala för, jag tror att man fick öl och vin men betala för spriten. Så det kan ju vara ett alternativ för att få ned pris per person något. Servisen var jättebra, maten jättegod, finns absolut inget att klaga på, det kommer att bli kanon. Hälsningar Annelie som hade sin bröllopsfest i Lagerträhuset.

Svar på tråden Tjolöholm Slott...